۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد:

لزوم اجرایی شدن سند آمایش مراکز لجستیکی

لزوم اجرایی شدن سند آمایش مراکز لجستیکی
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه "سند آمایش مراکز لجستیکی" به درستی تعیین شده است، بر اجرایی شدن این سند تاکید کرد و گفت: اجرایی کردن این سند با هدف احصای هدف غایی کشور در این زمینه، مستلزم مطالعه دقیق و جامع است.
کد خبر: ۸۳۹۴۲
به گزارش مانا، محمد راستاد در نشست "هم اندیشی برای یافتن راهکارهای اجرایی سازی سند آمایش مراکز لجستیک در ۶ پهنه تحت مسئولیت سازمان بنادر" خاطر نشان کرد: مراکز لجستیکی باید جذابیت طبیعی داشته باشند و بتوانند  خلاهایی که وجود دارد  را پر کنند و از سویی  مزیت های هم داشته باشند. قطعا چنین فضایی به صورت دستوری ایجاد نمی شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: صرف اجرای یک سند، بدون درنظر گرفتن اینکه قرار است چه ارزشی ایجاد شود و چه مزیتی قرار است به وجود بیاید، نمی تواند سبب استقبال بخش خصوصی به عنوان بهره برداران واقعی از این مراکز شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: اهداف غایی ایجاد مراکز لجستیکی نباید قربانی مفهوم ظاهری آن شود.
وی با بیان نقش محوری و کلیدی سازمان بنادر و دریانوردی در اجرای سند آمایش مراکز لجستیک ، اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی بنادر بازرگانی و کشتیرانی تجاری کشور باید در اجرایی کردن سند آمایش مراکز لجستیکی از تجربیات بنادر مهم و عمده دنیا – خصوصا بنادری که از حیث جغرافیایی با بنادر کشور همخوان هستند- استفاده کند.
مدیرعامل سازمان بنادر با تاکید بر اینکه از لحاظ الگوی قرارداد های سرمایه گذاری در مراکز لجستیکی، کمترین دغدغه و نگرانی وجود دارد، گفت: غالب طرح ها و قراردادهای موجود سرمایه گذاری در بنادر، قابل تعمیم به مراکز لجستیکی است که در خارج از چارچوب و فنس بندر قرار دارند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با رد این دیدگاه که مراکز لجستیکی به رویه خاص گمرکی نیاز دارند، تاکید کرد: در مطالعات تطبیقی باید از تجربیات و دانش شرکت های بین المللی بیشتر استفاده کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار