۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸

گسترش صادرات هند با استفاده از بلاک چین و هوش مصنوعی

هند با استفاده از فناوری های نوین صادرات خود را به کشورهای خاورمیانه و اروپایی گسترش می دهد.
کد خبر: ۸۳۹۴۰

گسترش صادرات هند با استفاده از بلک چین و هوش مصنوعی

به گزارش گروه بین الملل مانا، براساس گزارش های منتشر شده، صادرات کانتینری هند در سه ماهه اول 2019  با رشد 6 درصدی مواجه بود که به گفته کارشناسان در نوع خود رقم قابل توجهی است.

"Steve Felder" مدیر عامل جنوب آسیای کشتیرانی مرسک که درصدد تاسیس یک شرکت مشترک  با هندی هاست، در این ارتباط گفت: صادرات هند به کشورهای آسیایی و اروپایی در سه ماهه اول سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال 2018 با جهش 6 درصدی رکورد قابل توجهی است. به همین جهت هند تصمیم گرفته با استفاده از فناوری های جدید مانند بلاک چین و هوش مصنوعی صادرات خود را بیش از پیش گسترش دهد.

وی یاد آور شد: در این راستا هند راه اندازی سریع پروژه های زیر ساختی چه در بخش بنادر و چه در جاده ها را مد نظر قرار داده است. صادرات بخش کانتینری هند در سه ماهه 2019 در حالی شدت گرفت  که برخی از کشورهای خاورمیانه در این مدت با کاهش صادرات مواجه بودند.

وی گفت: بر اساس اهداف جدیدی که هند در پیش گرفته و کارگروه هایی که برای رشد صادرات تشکیل داده توانسته است نظر شرکای جدید تجاری حتی چین  را به خود جلب کند.

در این ارتباط آن چیزی که توجه کارشناسان اقتصادی و بازرگانی را به خود جلب کرده حفظ قدرت روپیه است که در مقایسه با دلار همچنان از ارزش بالایی برخوردار است.

وی در پایان گفت: کشف بازارهای جدید و صدور انواع و اقسام کالاهای فناوری، کشاورزی، مواد شیمیایی و لوازم خانگی و ساختمانی و .... از جمله اهدافی است که مسئولان اقتصادی هندی در پیش گرفته اند تا با بهره گیری از فناوری نوین که هند نیز در آن پیشتاز است، صادرات خود را بیش از پیش گسترش دهند .

ارسال نظرات
آخرین اخبار