۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱

گرمای سوزان و طاقت فرسا در سواحل جنوبی خوزستان/ تعطیلی روز چهارشنبه

به دنبال تداوم گرمای سوزان و طاقت فرسا در مناطق ساحلی خوزستان تا 51 درجه بالای صفر، روز چهارشنبه در شهرهای آبادان، خرمشهر، اروندکنار، ماهشهر و هندیجان تعطیل اعلام شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۹۳۷

گرمای سوزان و طاقت فرسا در سواحل جنوبی خوزستان/ تعطیلی روز چهارشنبه

به گزارش خبرنگار مانا، استانداری خوزستان در اطلاعیه ای اعلام کرد: به علت صرفه جویی در مصرف برق و جلوگیری از قطعی برق و خسارت وارده به شبکه های توزیع برق شهرهای جنوبی خوزستان روز چهارشنبه تعطیل خواهند بود.

در روزهای اخیر با حاکم شدن کامل الگوی تابستانه در خوزستان ، مصرف برق بشدت افزایش یافته و بسیاری از مناطق استان با خاموشی برق روبرو شدند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز به خبرنگار مانا گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه های هواشناسی، هوای گرم و طاقت فرسا توام با رطوبت (شرجی) در اغلب مناطق ساحلی خوزستان ادامه دارد.

محمد سبزه زاری افزود: در روزهای پایانی هفته، دمای هوا از 51 درجه بالای صفر در مناطق ساحلی خوزستان عبور خواهد کرد.

وی گفت: با وجود افزایش دما، آب های شمال خلیج فارس آرام و بدون پدیده است و افزایش رطوبت در ساعات اولیه صبح پدیده غالب در شهرهای ساحلی خوزستان خواهد بود.

در همین حال مرکز بهداشت خوزستان در اطلاعیه ای نسبت به بروز گرمازدگی در مناطق ساحلی خوزستان هشدار داد و از شهروندان خواست برای مصون ماندن از گرمازدگی، کمتر در فضای باز قرار گیرند.

شرکت نیروی برق خوزستان نیز از ساکنان مناطق ساحلی خوزستان خواست در مصرف برق صرفه جویی کنند و در ساعات پیک مصرف برق، از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنند.

در پی افزایش کم سابقه گرمای هوا، فعالیت تجاری و بندری در خوزستان با رکود نسبی مواجه شد.

پیش بینی شده با اعلام تعطیلی روز چهارشنبه 22 خرداد، تعداد زیادی از شهروندان مناطق ساحلی خوزستان برای فرار از گرما راهی استان های خوش آب و هوا شوند.

گرمای هوا در مناطق ساحلی خوزستان از اردیبهشت ماه شروع و تا آذر ماه با شدت و ضعف ادامه دارد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار