۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

آغاز بازسازی مناطق سیل زده خرمشهر

فرماندار خرمشهر از آغاز بازسازی مناطق سیل زده این شهرستان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۹۳۶

آغاز بازسازی مناطق سیل زده خرمشهر

کوروش مودت در گفتگو با خبرنگار مانا ، مجموع خسارات ناشی از سیلاب ویرانگر فروردین ماه امسال  در خرمشهر و مینوشهر را ۳۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد وافزود: بیشترین حجم خسارات سیلاب اخیر در بخش های  کشاورزی، راه، برق، عمران شهری و آب و فاضلاب روستایی و شهری وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ روستای غرب رودخانه کارون با جمعیت بیش از ۶ هزار نفر در خرمشهر در جریان سیل فروردین ماه دچار خسارت شدند افزود: لایروبی، بازسازی انهار و زهکش ها شروع شده و پیش بینی می شود کشت تابستانه در خرمشهر در روزهای آینده از سر گرفته شود.

فرماندار خرمشهر پیش بینی کرد با تخصیص اعتبار مورد نیاز، همه بخش های خسارت دیده خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) تا پایان سال جاری بازسازی و نوسازی شود.

مودت با اشاره به اینکه عملیات پیشگیری از بروز خسارات بیشتر سیلاب در خرمشهر بسیار مطلوب بود افزود: اگر سیل بندها احداث نمی شد بخش مهمی از شهرستان خرمشهر به زیر آب می رفت.

وی گفت: با اقدام های جهادی و مردمی، خطر ورود سیلاب به شهر خرمشهر دفع شد و کمترین خسارت به خرمشهر وارد شد.

در جریان سیلاب اخیر که در یکصد سال اخیر بی سابقه بود زندگی و معیشت 400 هزار نفر در خوزستان تحت تاثیر قرار گرفت و بیش از 125 هزار میلیارد ریال به بخش های زیربنایی و مسکونی خوزستان خسارت وارد شد.

با وجود خسارات سنگین سیلاب خوزستان، هفت تالاب بزرگ خوزستان به طور کامل آبگیری شدند و حیات در رگ های این پهنه های طبیعی استان جاری شد.

سیلاب همچنین کانون های داخلی گرد وغبار در خوزستان را مرطوب کرد و امکان برخاستن ریزگردها برطرف شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار