۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰

ورود 450 هزار گردشگر عراقی به منطقه آزاد اروند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از ورود 450 هزار گردشگر عراقی به منطقه آزاد اروند در دو ماه نخست امسال خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۹۳۵

ورود 450 هزار گردشگر عراقی به منطقه آزاد اروند

اسماعیل زمانی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با حذف رواديد برای گردشگران خارجی ، شاهد افزايش چشمگير گردشگران عراقی به شهرهای بندری خرمشهر و آبادان هستیم.

وی با اشاره به اینکه روند افزایشی ورود گردشگران عراقی به منطقه آزاد اروند در خرداد ماه نیز ادامه داشته است افزود: ورود گردشگران عراقی به منطقه آزاد اروند فرصتی براي سرمايه‌گذاري و اشتغال در اين منطقه است.

وی گفت: با توجه به ظرفيت مناسب هتلينگ منطقه، مراكز درمانی و بازار، گردشگران عراقي با ورود بدون رواديد زمينه اشتغال زايی در شهرهای آبادان و خرمشهر را فراهم می كنند.

زمانی با بيان اينكه ورود گردشگران عراقی باعث رونق اقتصادی منطقه شده است افزود: صنعت توریسم در منطقه آزاد اروند می تواند، شهرهای آبادان و خرمشهر را به کانون گردشگری در خوزستان تبدیل کند.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند در ادامه با اشاره به وجود جذابیت های اقتصادی و تجاری در منطقه آزاد اروند گفت: ورود گردشگران خارجی بدون ویزا به منطقه آزاد اروند زمینه را برای سرمایه گذاری مولد در منطقه فراهم می کند.

وی گفت: تلاش می شود ورود گردشگران بدون ویزا به منطقه آزاد اروند که برای رونق اقتصادی شهرهای آبادان و خرمشهر حیاتی است هیچگاه متوقف نشود.

شایان ذکر است ورود گردشگران عراقی بدون ویزا به منطقه آزاد اروند از مهرماه گذشته بنا به دلایلی متوقف شده بود ولی به تازگی ورود گردشگران به منطقه آزاد اروند دوباره از سرگرفته شده است.

در سفر دکتر روحانی به عراق در اسفند ماه سال گذشته ، دو کشور در زمینه صدور رایگان ویزا برای اتباع دو کشور، اتصال خط آهن شلمچه به بصره و شروع عملیات لایروبی اروندرود به توافق رسیدند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار