۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
مدیرعامل سازمان بنادر عنوان کرد:

نقش موثر بندر خمیر در رونق تولید و صادرات مواد معدنی

نقش موثر بندر خمیر در رونق تولید و صادرات مواد معدنی
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: احداث و بهره برداری از بندر خمیر باعث افزایش عملکرد معادن منطقه، رونق بخشی به تولید و صادرات فرآورده های مواد معدنی و افزایش بازدهی تجارت محلی و منطقه ای می شود.
کد خبر: ۸۳۹۳۲
 به گزارش مانا، محمد راستاد در حاشیه بازدید از عملیات عمرانی تکمیل بندر چندمنظوره خمیر، اظهار داشت: این بندر باعث شکوفا شدن شهر تاریخی و تالابی بندر خمیر و ایجاد بستر مناسب جهت سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای ساحل نشینان منطقه  خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه طرح مهم بندرسازی در بندر خمیر با مدیریت و راهبری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در دی ماه سال ۹۷ با مبلغ اولیه ۳۰۰ میلیارد ریال آغاز شده است، تاکید کرد: پیش بینی می شود این طرح طی مدت ۱۸ماه و با اعتبار ۶۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری برسد.
راستاد خاطرنشان کرد: بندر چندمنظوره خمیر به دلیل همجواری با تالاب بین المللی خور خوران کاملا منطبق بر مسایل زیست محیطی احداث می شود و شناورهای قابل پذیرش در آن با ظرفیت پنج هزار تن خواهد بود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره طرح توسعه بندر خمیر افزود: چهار پست اسکله به صورت شمع و عرشه و مسیر دسترسی به طول ۷۴۴ متر از ساحل تا اسکله ها از جمله بخش های بندر خمیر است.
وی از جمله مزایای توسعه بنادر کوچک در سواحل خلیج فارس را کمک به معیشت ساحل نشینان دانست و گفت: افزایش عملکرد معادن منطقه، امکان تولید و صادرات فرآورده های مواد معدنی و افزایش راندمان تجارت محلی و منطقه ای از دیگر مزایای توسعه بندر خمیر است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم این طرح بندرسازی در زمان ساخت را ۲۳۰ نفر اعلام و تاکید کرد: اشتغال زمان بهره برداری نیز به صورت مستقیم ۷۰ نفر و غیرمستقیم  ۳۰۰ نفر برآورد شده است.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار