۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰

اثرات جنگ تجاری بر ظرفیت ناوگان کانتینری بیکار!

اثرات جنگ تجاری بر ظرفیت ناوگان کانتینری بیکار!
آخرین برآورد آلفالاینر نشان می دهد که ظرفیت ناوگان کشتی های کانتینری بیکار رو به افول است، اما با این وجود چشم انداز روشنی برای بازار انتظار نمی رود.
کد خبر: ۸۳۹۲۶

به گزارش گروه بین الملل مانا، آلفالاینر در جدیدترین تحلیل خود نوشت: ظرفیت ناوگان کشتی کانتینری به روند نزولی خود تا هفته گذشته ادامه داد، پیش بینی می شود تقاضای بسیار بالای جذب شناور تا چند ماه دیگر استمرار داشته باشد، اما با این وجود در مجموع چشم انداز چندان روشنی انتظار نمی رود چرا که خطوط کشتیرانی ممکن است زمانی که آثار مخرب جنگ تجاری آمریکا- چین خود را نمایان سازند، مجبور به کنسل کردن سرویس دهی بیشتری در حوزه ترانس پاسفیک شوند.

این گزارش ادامه داد: آخرین برآورد آلفالاینر در بیست وهفتم ماه می سال جاری میلادی نشان می دهد که روند نزولی ظرفیت ناوگان بیکار از سر گرفته شده است، چنانچه 120 فروند کشتی بیکار با ظرفیت 326 هزار و 800 TEU وجود دارند که سهم 1.4 درصد از کل ناوگان جهانی را به خود اختصاص می دهند. 

تقاضا برای کشتی های کانتینری با سایز بزرگ LCS ( پنج هزار و 300 الی هفت هزار و 499 TEU) در بازار چارتری قوی است، تا حدی شیب صعودی تقاضا در بخش LCS را باید مربوط به نبود تناژ در بخش کشتی های غول پیکر VLCS ( هفت هزار و 500 الی 11 هزار TEU) دانست.

نکته قابل توجه اینکه در حالی چشم انداز منفی برای بخش ترانس پاسیفیک تصور می شود که بر طبق شاخص نرخ کرایه حمل کانتینری SCFI، نرخ های کرایه حمل از شانگهای به ساحل غربی آمریکا با رسیدن به 1471 دلار رشد 14 درصدی را به نمایش گذاشته است. ائتلاف THE خبر از کنسل خط سرویس دهی PS5 در مسیر شرق دور- ساحل غربی آمریکا داد، پوشش بندری PS5 بنادر شانگهای- بوسان- لس آنجلس- را در برمی گیرد. کنسل این خط سرویس دهی به معنای برداشتن 37 هزار TEU ظرفیت از مسیرهای ترانس پاسیفیک در ماه جاری است. به طورکلی حجم تجاری ضعیف ترانس پاسیفیک در ماه های می و ژوئن افق تاریکی را برای فصل تابستان دراین مسیر رقم می زند، حتی انتظار می رود شاهد کنسل کردن سفرهای دریایی یا تردد کشتی های بالست ( بدون بار) بیشتری درهفته های آینده باشیم.

این گزارش در پایان با اشاره به نزدیک شدن به ضرب العجل قانون سوخت 2020 آیمو و تلاش مالکان و اپراتورها برای مطابقت با این قانون نوشت: شرکت کشتیرانی Matson خبر از نصب اسکرابرها  بر روی 6 فروند کشتی کانتینری خود داد. این اسکرابرها بر روی پنج فروند کشتی با ظرفیت دو هزار و 890 TEU در مسیر شرق دور- ساحل غربی آمریکا و یک فروند کشتی با ظرفیت دو هزار و 245 TEU نصب شده اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار