۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷

رشد 113 درصدی ترانزیت کالا در بندر شهید باهنر

رشد 113 درصدی ترانزیت کالا در بندر شهید باهنر
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: طی دو مان نخست سال جاری حجم ترانزیت کالا در بندر شهید باهنر رشد 113 درصدی داشته است.
کد خبر: ۸۳۹۲۵

به گزارش مانا، حمیدرضا محمدحسینی حجم ترانزیت کالا در بندر شهید باهنر را ۱۶هزار و ۲۳۶ تن اعلام کرد و از رشد ۱۱۳ درصدی این بخش از عملیات بندری طی دو ماه نخست سال جاری خبر داد.

وی توجه به تسهیل رویه صادرات را یکی از راه‌های توسعه و "رونق تولید" در کشور دانست و خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تسهیل صادرات کالا‌های تولید داخل، میزان صادرات در بندر شهید باهنر به ۱۸۳هزار و ۴۴۵ تن رسید که این رقم در همسنجی با مدت مشابه رشد ۸۹ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر میزان تخلیه و بارگیری انواع کالای غیرنفتی در این بندر را ۲۳۲ هزار و ۸۴۳ تن عنوان کرد که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد رشد داشته است.

به گفته محمدحسینی، تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی با 6 هزار و ۱۲۱ TEU (هر تی ای یو معادل یک کانتینر بیست فوت) به میزان ۶۷ درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول گفت: طی مدت یاد شده، ۲۰۵ فروند شناور بالای یک هزارتن در این بندر تردد داشته‌اند که رشد ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

بندرشهید باهنر بندرعباس از بنادر قدیمی و چند منظوره استان هرمزگان و یکی از کانون های مهم صادراتی و ترانزیتی جنوب کشور است؛ بندری با ظرفیت سالانه ۲,۵ میلیون تن که از امکان پهلوگیری کشتی هایی با ظرفیت ۴۰ هزار تن و آبخور ۱۱.۵ متر برخوردار است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار