۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲

امضای قرارداد اینمارست با ایرباس برای ساخت سه ماهواره جدید

امضای قرارداد اینمارست با ایرباس برای ساخت سه ماهواره جدید
اینمارست با بخش فضایی شرکت ایرباس برای ساخت سه ماهواره جدید قرارداد منعقد کرد.
کد خبر: ۸۳۹۲۳

به گزارش گروه بین الملل مانا، اینمارست (سازمان بین‌المللی ماهواره‌های دریایی)  با بخش فضایی شرکت ایر باس ( AIRBUS)  برای ساخت سه ماهواره جدید در باند KU قرار داد منعقد کرده است و در نظر دارد تا سال 2023 تعداد ماهواره های  موجود در شبکه خود را به  عدد 10 برساند و بدین ترتیب سرویس موجود را تقویت کند. 

 انتظار می رود در دهه پیش رو  صنعت  کشتیرانی  شاهد  تغییرات جدیدی در زمینه ارتباطات باشد.

 مدیر ارشد اجرایی اینمارست اظهار داشت:  قرار داد اخیرش با شرکت ایرباس و سرمایه گذاری در ماهواره های جدید موجب ارایه سرویس های مخابراتی سبک تر با سرعت بیشتر می شود.

 این ماهواره ها همچنین به چالش های رقابتی در آینده نیز همچون ظهور تکنولوژی های جدید، وسایل نقلیه و شناورهای با سرعت بالا جوابگو خواهد بود . 

مدیران ایرباس اظهار داشته اند که این نسل جدید ماهواره ها را طبق برنامه ریزی زمانی در نیمه اول 2023  در مدار ژئو استیشنری  قرار می دهد.

این ماهواره ها  علاوه بر اینکه ظرفیت سرویس های موجود را افزایش خواهند داد قابلیت این را نیز دارند که هم با سیستم های جدید و هم با سیستم های قدیمی تر در باند L   و FBB  سازگار باشند، بنابراین  شرکت های کشتیرانی نیازی نخواهند داشت تا برای سخت افزارهای جدید  هزینه کنند چراکه این ماهواره های جدید با ترمینال های موجود نیز همخوانی دارند.

 شایان ذکر است  که ایرباس  نسل قبلی اینمارست را در سال 2016 تولید و معرفی کرد که همچنان فعال و در حال سرویس دهی هستند  و  اکنون در حال ساخت و معرفی  نسل ششم ماهواره هاست  برای اینکه شبکه های موجود را تا سال 2021 ارتقاء بخشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار