۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳

تشکیل کمربند آبی برای حفاظت محیط زیست دریایی

تشکیل کمربند آبی برای حفاظت محیط زیست دریایی
دولت انگلیس برای حفاظت از محیط زیست دریایی و همچنین زیستگاه جانوران اقیانوسی، کمربند آبی تشکیل می دهد.
کد خبر: ۸۳۹۲۱

 

به گزارش گروه بین الملل مانا، "Michael Gove" وزیر محیط زیست انگلیس در این زمینه گفت: در حال حاضر 120هزار کیلومتر مربع که هشت برابر بزرگتر از مساحت لندن است در مناطق اقیانوسیه مشرف به سواحل این کشور به عنوان مناطق حفاظت شده دریایی اختصاص یافته تا ضمن پاکسازی آلاینده ها محیط مناسبی برای گونه های جانوری دریایی فراهم شود.

وی گفت: از سال 2016 تا کنون 50 منطقه برای حفاظت از محیط زیست دریایی شناسایی شده که قرار است آن را به 355 منطقه حفاظت شده دریایی گسترش دهیم.

وزیر محیط زیست انگلیس افزود: تصمیم بر این است که تا سال 2020 ، 30 درصد از اقیانوس را پاکسازی کرده و آن را به مناطق حفاظت شده  و به تعبیر دیگر کمربند آبی تبدیل کنیم .

وی با اشاره به اینکه قرار است بر اساس قانون جدید IMO از آوریل 2022 پسماندهای پزشکی، بطری های نوشابه پلاستیکی و الیاف پنبه توسط رستوران ها و مراکز درمانی به دریا ریخته نشود یادآور شد: برآورد شده است بیش از 4.7 میلیارد پسماند پلاستیکی، 316 میلیون سیلر پلاستیکی، 1.8 میلیارد پشم پنبه پلاستیکی و 15 میلیارد کیسه پلاستیکی به دریاها و اقیانوس ها ریخته می شود و 95 درصد از مواد آلاینده اقیانوسی صرفا پلاستیک است که در مناطق ساحلی انگلیس 150 میلیون تن پلاستیک وجود دارد که این مواد باعث می شود هرساله یک میلیون پرنده و 100 هزار پستاندار دریایی براثر استفاده از زباله های پلاستیکی از بین بروند که متاسفانه میزان پلاستیک های موجود تا سال 2025 سه برابر افزایش خواهد یافت.

وی در پایان گفت: قرار است برای سامان رساندن مناطق حفاظت شده دریایی مباحثی مانند بازیافت زباله ها و اخذ مالیات از آلوده کنندگان دریا تا آوریل سال 2020  اعمال شود .

ارسال نظرات
آخرین اخبار