۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

تابستان به نفع مالکان فله بر!

تابستان به نفع مالکان فله بر!
با توجه به اینکه تجارت ذغال سنگ و سنگ آهن همچنان نیرومند باقی خواهد ماند، چشم انداز مثبتی برای شناورهای فله خشک در ماه ژوئن پیش بینی می شود.
کد خبر: ۸۳۹۱۰

به گزارش گروه بین الملل مانا، موسسه تحقیقاتی Drewry در تحلیل ماهانه خود گفت: با عنایت به اینکه تجارت های ذغال سنگ وسنگ آهن همچنان پرقدرت باقی خواهد ماند، از این رو می توان چشم انداز مثبتی را برای جذب شناورهای فله خشک در ماه ژوئن متصور بود. نکته قابل توجه اینکه مصرف بالای الکتریسیته جهت خنک سازی در فصل تابستان رشد تجارت ذغال سنگ را به همراه دارد.

لازم به ذکر است: تولید بسیار بالای فولاد در چین و روند نزولی موجودی سنگ آهن، محرکی برای رشد واردات سنگ آهن خواهد بود. همچنین از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، واردات ذغال سنگ هند به شدت افزایش پیدا کرده است.

این گزارش در ادامه با اشاره به اینکه به دنبال مصرف بالای الکتریسیته جهت خنک سازی در فصل تابستان، تجارت ذغال سنگ در آسیا بهبود پیدا خواهد کرد، نوشت: در پی تشدید تنش های تجاری بین آمریکا و چین در روزهای پایانی ماه گذشته، واردات غلات و سویای چین از آمریکا ضعیف باقی می ماند و تجار چینی از امضای هرگونه قرارداد جدید با آمریکا خودداری خواهند ورزید.

پیش بینی می شود نرخ های چارتری شناورهای کیپ سایز/ حمل کننده غول پیکرسنگ معدن VLOC بهبود ملایمی را در ماه های باقی مانده سال جاری میلادی طی کند.

در ادامه این گزارش آمده است: طی چهار ماه نخست سال جاری میلادی، تولید فولاد چین روند افزایشی 9.5 درصد را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به نمایش گذاشت. علاوه بر این موجودی سنگ آهن در بنادر به پایین ترین سطح طی دو سال کاهش پیدا کرده است، از این رو تقاضا برای سنگ آهن جهت تولید فولاد افزایش پیدا خواهد کرد. این مسئله فرصت های بیشتری را برای جذب شناورها به ارمغان می آورد.

برای فله برهای پاناماکس/ پست پاناماکس نیز چشم انداز مثبتی پیش بینی می شود، چرا که  فصل اوج تابستان در شرق دور تقاضا برای الکتریسیته و از این رو ذغال سنگ را افزایش خواهد داد. همچنین تجارت بسیار خوب ذغال سنگ و سویا فرصت های جذب فراوانی را برای فله برهای سوپراماکس به ویژه در مسیرهایی از اندونزی و آمریکای جنوبی فراهم می کند. به دنبال عرضه قوی ذغال سنگ، تقاضا برای این فله بر در آسیا قوی باقی خواهد ماند.

این گزارش در پایان نوشت: تجارت بسیار خوب کنسانتره فلزات سبب به کارگیری تعداد بیشتری فله برهای هندی سایز می شود، از این رو شیب نرخ کرایه حمل به سمت صعودی پیش خواهد رفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار