۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳

ممنوعیت صید ماهی حلواسفید در خلیج فارس

پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور، صید ماهی ارزشمند "حلوا سفید" در صیدگاه های شمال غرب خلیج فارس و آب های بوشهر را از ۲۲ خرداد به مدت ۴۵ روز ممنوع اعلام کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۸۹۳

ممنوعیت صید ماهی حلواسفید در خلیج فارس

به گزارش خبرنگار مانا ، اداره کل شیلات خوزستان نیز پیرو اعلام ممنوعیت صید این ماهی از سوی پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور، صید، حمل ادوات صید و جا به جایی ماهی حلواسفید را به دلیل آغاز فصل تخم ریزی و جلوگیری از وارد شدن صدمات جبران ناپذیر به این گونه آبزیان و حفظ ذخایر آن ممنوع کرد.

بنا به اعلام شیلات خوزستان، در صورت مشاهده صید این ماهی ارزشمند در صیدگاه های شمال غرب خلیج فارس، با متخلفان برخورد شده و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

ماهی حلوا سفید که در مناطق ساحلی خوزستان به ماهی "زبیدی" معروف است در سال‌های اخیر به علت صید بی رویه و قاچاق آن به کشورهای همسایه، در معرض خطر انقراض جدی قرار گرفته است و بارها نسبت به صید غیراصولی این آبزی دریایی هشدار داده شده است.

در ماه‌های اخیر صید بی رویه و قاچاق ماهی حلوا سفید به کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس تشدید شده است.

هرسال میزان صید دریایی در این منطقه به علت فشار بیش از حد به ذخایر آبزیان منطقه و سنگینی ناوگان صید و صیادی خوزستان کاهش می‌یابد.

ناوگان صید و صیادی خوزستان حدود سه هزار فروند قایق و شناور صیادی در اختیار دارد.سال گذشته حدود 45هزار تن ماهی و میگو در صیدگاه های شمال غرب خلیج فارس صید شده است.

صید و صیادی و دریانوردی دو حرفه اصلی مناطق ساحلی و جنوبی خوزستان محسوب می شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار