۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

گرما در ساحل آرامش دریا

در حالی که گرمای زودرس بهاری مناطق ساحلی خوزستان را فرا گرفته ولی شرایط جوی برای دریا روی به آب های شمال غرب خلیج فارس مناسب است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۸۹۲

گرما در ساحل آرامش دریا

به گزارش خبرنگار مانا، موج گرما که  دو روز اخیر سراسر مناطق ساحلی خوزستان فرا گرفته است سبب استفاده گسترده از وسایل سرمایشی در این مناطق شده و مصرف آب نیز به شدت افزایش یافته است.

بنا به اعلام اداره هواشناسی خوزستان گرمای شدید تا پایان هفته جاری در مناطق ساحلی خوزستان تداوم خواهد داشت و از هفته آینده نیز اندکی بر شدت آن افزوده خواهد شد.

درهمین حال با افزایش دمای هوا و تعطیلات اخیر، بسیاری از ساکنان مناطق ساحلی خوزستان راهی مناطق خوش آب و هوا شدند.

فعالیت های بندری و تجاری نیز درمناطق ساحلی خوزستان در روزهای اخیر کاهش چمشگیری داشته است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان به خبرنگار مانا گفت: با استقرار الگوی تابستانه در مناطق ساحلی خوزستان، گرما در این مناطق تداوم خواهد داشت.

محمد سبزه زاری وضعیت جوی در آب های شمالی خلیج فارس را مناسب عنوان کرد و افزود: با وجود گرمای نفس گیر در مناطق ساحلی، آب های شمالی خلیج فارس برای سفرهای دریایی مناسب و بی خطر است.

وی گفت: در چند روز آینده وضعیت جوی در آب های شمالی خلیج فارس آرام و پایدار خواهد بود و وزش باد ملایم پدیده غالب در آب های منطقه است.

در همین حال صیادان خوزستانی نیز در دو روز اخیر فعالیت خود را در صیدگاه های شمال غرب خلیج فارس شروع کرده اند.

صیادان خوزستانی امیدوارند در روزهای آینده که وضعیت آب و هوایی برای سفرهای دریایی  مناسب است بتوانند صید خوبی به دست آورند.

در سال جاری مناطق ساحلی و آب های شمال غرب خلیج فارس بارها توفانی و مواج بوده است و شرایط دشواری برای دریانوردان و صیادان خوزستانی رقم زده است.

استان خوزستان 500 کیلومتر ساحل دارد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار