۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵

جنگ تجاری آمریکا - چین شدت گرفت

جنگ تجاری آمریکا - چین شدت گرفت
آمریکا اعمال افزایش تعرفه و دریافت گمرکی 25 درصدی از کالاهای چینی ورودی به بنادر این کشور را آغاز کرد.
کد خبر: ۸۳۸۸۷

به گزارش گروه بین الملل مانا آمریکا اعمال افزایش تعرفه و دریافت گمرکی 25 درصدی از کالاهای چینی ورودی به بنادراین کشور را آغاز کرد. چین هم دراقدامی متقابل، اعمال تعرفه بر واردات نیمی از 60 میلیارد دلار کالای آمریکایی را که پیش ازاین اعلام کرده بود، به اجرا درآورد.

این گزارش ادامه داد: دونالد ترامپ دستوراعمال این افزایش تعرفه از 10 به 25 درصد برای واردات 200 میلیارد دلار کالای چینی را روز دهم ماه می سال جاری میلادی صادرکرده بود، اما گمرک آمریکا از روز گذشته رسما اعمال افزایش تعرفه را اجرایی کرد.

این وقفه زمانی برای این بود که کشتی‌هایی که پیش از ابلاغ این دستوراز چین بارگیری کرده بودند زمان کافی برای رسیدن به بنادر آمریکا داشته باشند و با همان تعرفه 10 درصدی بار خود را تخلیه کنند.

افزایش این تعرفه ها بر قیمت کالاهای مختلفی برای مصرف کنندگان آمریکایی تاثیر گذار است، چنانچه قیمت قطعات کامپیوتر چینی گرفته تا مبلمان، جاروبرقی و لوازم روشنایی تولیدی چین درآمریکا روند صعودی را طی خواهد کرد.

این گزارش در پایان نوشت: چین پیش ازاین بر 5140 قلم کالای آمریکایی تعرفه اعمال کرده بود که قراراست در تلافی اقدامات تجاری آمریکا تعرفه وارداتی آنها را به 20 تا 25 درصد افزایش دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار