۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰

راه اندازی موزه مردم شناسی جزیره قشم در بندر تاریخی لافت

راه اندازی موزه مردم شناسی جزیره قشم در بندر تاریخی لافت
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از ایجاد نخستین موزه مردم شناسی جزیره قشم در بندر تاریخی لافت خبر داد.
کد خبر: ۸۳۸۸۶

به گزارش مانا، طاهره شهرکی با اعلام این خبر بیان کرد: روستای لافت با داشتن آثار تاریخی متعدد، جنگل حرا و معماری بومی یکدست به عنوان نخستین اکوموزه کشور به ثبت رسیده است و هدف از ایجاد این موزه معرفی بهتر و بیشتر سابقه مردم شناسی و تاریخی این روستای هدف گردشگری، است.
وی از آغاز ساماندهی موزه مردم شناسی در دفتر اکو موزه لافت خبر داد و افزود: در این عملیات که با همفکری  و همراهی صمیمانه اهالی این روستا و همکاری معاونت توسعه مدیریت  سازمان منطقه آزاد قشم در حال انجام است، ساماندهی ساختمان موزه، تهیه اقلام موزه ای، نورپردازی، ساخت ویترین و تجهیز موزه نیز مورد توجه قرار گرفته است.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: مهم ترین بخش موزه، بخش مردم شناسی است که به نمایش آثار منقول تاریخی که توسط سازمان و اهالی لافت گردآوری شده، اختصاص یافته و  گردشگران می توانند ادوات مشاغل کهن از جمله ماکت کشتی، قایق های بومی، لوازم و ادوات کشاورزی و ...مربوط به اعصار گذشته جزیره را مشاهده نمایند.
به گفته شهرکی، اهالی بندر تاریخی لافت، دریانوردان مشهوری بودند که با کشتی های بادبانی به بنادر دوردستی در هند و شرق افریقا سفر می کردند که میراث ملموس و ناملموس غنی از خود برجای گذاشته اند که لازم است مورد توجه قرار گیرد.
وی در توضیح بیشتر عنوان کرد: بخش تاریخی و کارگاه تولید و عرضه صنایع دستی از دیگر بخش های این موزه است.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان ابراز امیدواری کرد که این موزه بتواند در آینده ای نزدیک با همکاری اهالی فرهنگ دوست روستای لافت، فرهنگ بومی جزیره را به گردشگران داخلی و خارجی به نحوی شایسته معرفی نماید.
گفتنی است، روستای لافت، در شمال غربی جزیره قشم جایی در مجاورت ساحل خلیج فارس و جنگل های حرا، با معماری خاص و بادگیرهای باشکوه واقع شده که دارای قدمتی سه هزار ساله است و یکی از جذابیت های گردشگری به شمار می آید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار