۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳

اختصاص 10 میلیارد ریال برای بهسازی منابع آبزیان خوزستان

سرپرست شیلات خوزستان از اختصاص 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر برای بهسازی منابع آبزیان دریایی خوزستان و استقرار زیستگاه های مصنوعی استان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۸۷۵

اختصاص 10 میلیارد ریال برای بهسازی منابع آبزیان دریایی خوزستان

غلامرضا افتخاری نسب در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با مشارکت شیلات و جامعه صیادی خوزستان، 200 زیستگاه مصنوعی بتنی، اواخر خرداد ماه در صیدگاه بحرکان هندیجان استقرار می یابد تا صیادان منطقه بتوانند پس از آن نسبت به صید ماهیان دریایی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 1700 زیستگاه مصنوعی در 10 سال اخیر در محدوده صیدگاه بحرکان هندیجان در آب های شمال غرب خلیج فارس مستقر شده است افزود: احداث این زیست گاه ها نقش مهمی در حفظ ذخایر راهبردی منابع ذخایر آبزیان و جلوگیری از نابودی گونه های با ارزش دریایی دارد.

سرپرست شیلات خوزستان تصریح کرد: احداث زیستگاه های مصنوعی در صیدگاه های شمال غرب خلیج فارس می تواند به ایجاد اشتغال مولد و کاهش فشار به منابع آبزیان دریایی منطقه منجر شود از این رو احداث این زیستگاه های دریایی از اولویت های شیلات خوزستان است.

وی فشار بر منابع آبزیان خوزستان و آب های شمال غرب خلیج فارس را نگران کننده توصیف کرد و خواستار اعمال محدودیت های بیشتر برای فعالیت صیادان با هدف بازسازی ذخایر آبزیان دریایی خلیج فارس شد.

افتخاری نسب به وضعیت مناسب تالاب ها و آبگیری آنان در جریان سیلاب اخیر خوزستان اشاره کرد و افزود: امسال 25 میلیون قطعه بچه ماهی بومی و ماهیان گرمابی در تالاب ها و رودخانه های خوزستان رهاسازی می شود.

وی پیش بینی کرد با رهاسازی مناسب ماهیان بومی در آبگیرها، تالاب ها، رودخانه ها و دریاچه های پشت سدهای خوزستان، آبزی پروری در خوزستان رونق گیرد.

در استان خوزستان سالانه 65 هزار تن انواع ماهیان گرمابی تولید می شود که از این حیث خوزستان پس از گلستان مقام دوم کشوری را دارا است.

با وجود آنکه سیلاب اخیر در خوزستان صدمات و خسارات زیادی به صنعت آبزی پروری این استان وارد کرد ولی به تالاب های خوزستان جان دیگری بخشید و نگرانی های دوستداران محیط زیست بابت تامین حقابه ها را برطرف کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار