۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳

ترانزیت بیش از 6 هزار تن کالا از منطقه آزاد اروند

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند از ترانزیت 6 هزار و 960 تن کالا از طریق منطقه آزاد اروند در دو ماه نخست امسال خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۸۷۴

ترانزیت بیش از 6 هزار تن کالا از منطقه آزاد اروند

سیدعلی موسوی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: ترانزیت کالا از منطقه آزاد اروند به ارزش سه میلیون و 200 هزار دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزشی 81 درصد افزایش دارد.

وی عمده کالاهای ترانزیت شده از منطقه آزاد اروند را انواع میوه و مواد پروتئینی عنوان کرد و گفت: ترانزیت کالا عمدتا از کشورهای آسیای میانه، ترکیه و پاکستان بوده است که به کشورهای منطقه و عراق ترانزیت شد.

وی منطقه آزاد اروند را به لحاظ دسترسی به آب های آزاد و همجواری با عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس منحصر بفرد توصیف کرد و افزود: در سال گذشته 30 هزار و 754 تن کالا به ارزش 25 میلیون دلار از منطقه آزاد اروند ترانزیت شده است.

موسوی اظهار داشت : علاوه بر ترانزیت کالا روزانه به طور متوسط 500 تا 600 دستگاه کامیون حامل محصولاتی همچون تره بار، مواد غذایی و لبنی، مصالح ساختمانی، کلینکر، نمک صنعتی، مصنوعات پلاستیکی، ام دی اف و میلگرد از منطقه آزاد اروند به عراق صادر  می شود.

وی زیرساخت های منطقه آزاد ارود را برای ترانزیت کالا به کشورهای منطقه بسیار مناسب ارزیابی و پیش بینی کرد امسال جهش خوبی در ترانزیت کالا از منطقه آزاد اروند صورت گیرد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند کاهش آثار تحریم ها از طریق رونق اقتصادی در منطقه آزاد اروند و صادرات کالا را تاثیرگذار توصیف کرد و از تجار و بازرگانان خواست در زمینه ترانزیت کالا از منطقه آزاد اروند نقش آفرینی داشته باشند.  

منطقه آزاد اروند با داشتن ظرفیت های اقتصادی نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

فعالیت 14 ساله منطقه آزاد اروند سبب رونق اقتصادی شهرهای بندری خرمشهر و آبادان و جذب سرمایه گذاری شرکت های داخلی و خارجی شده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار