۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵

توسعه فعالیت های تجاری در خزر ضرورتی اجتناب ناپذیر

توسعه فعالیت های تجاری در خزر ضرورتی اجتناب ناپذیر
همکاری بنادر کاسپین و انزلی با بنادر اولیا در روسیه و ماخاچ کالا در داغستان موجب افزایش میزان حمل و نقل دریایی کالا و مسافر میان سه کشور و بهره گیری از گردشگری دریایی به عنوان یکی از شاخص های اقتصاد دریا محور می شود.
کد خبر: ۸۳۸۶۳

به گزارش مانا، آندره گئور گیوویچ وادوف سرکنسول روسیه در گیلان با دکتر رضا مسرور رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار و پیرامون بهره گیری از ظرفیت های این منطقه در راستای افزایش مراودات و جذب سرمایه گذار تبادل نظر کردند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این نشست با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی به منظور توسعه روابط ایران با روسیه و کشورهای حاشیه خزر ایجاد شده است اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی به عنوان یک منطقه استراتژیک در حاشیه دریای خزر فعالیت می کند و زیر ساخت های لازم جهت افزایش حجم مبادلات تجاری و سرمایه گذاری شرکت های روسی در بخش های بندری، تجاری، اقتصادی، گردشگری و عمرانی فراهم شده است.

رضا مسرور در ادامه با اشاره به ظرفیت های بندر کاسپین به عنوان بزرگترین بندر ایران در حوزه خزر خاطرنشان کرد: قرار گرفتن این بندر در مسیر کریدور های تجاری چین-قزاقستان-ایران و کریدور نوستراک و اتصال به شبکه راه آهن سراسری، بهره مندی از پسکرانه وسیع بیانگر اهمیت نقش بندر کاسپین در توسعه مبادلات بوده و این بندر در حوزه کانتینری هم از ظرفیت های مناسبی برخوردار است.

وی توسعه فعالیت های تجاری در خزر را یک ضرورت اجتناب ناپذیر به منظور پیوند کشورها دانست و خاطرنشان کرد: همکاری بنادر کاسپین و انزلی با بنادر اولیا در روسیه و ماخاچ کالا در داغستان موجب افزایش میزان حمل و نقل دریایی کالا و مسافر میان سه کشور شده و بهره گیری از گردشگری دریایی به عنوان یکی از شاخص های اقتصاد دریا محور موجب افزایش جذب گردشگر و تردد شناور های مسافر بری بین کشور های حاشیه خزر می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به ثمرات خوب برگزاری نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری ایران و روسیه در مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی این منطقه اشاره و بیان کرد : در این نمایشگاه های تخصصی اتصال بین فعالان اقتصادی دو کشور برقرار می شود و آمادگی لازم جهت برگزاری مجدد نمایشگاه توانمندی ها و فرصت های سرمایه گذاری ایران و روسیه را داریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار