۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
دکتر جهانگیری در جلسه شورای عالی آب:

ساماندهی رودخانه کارون باید تسریع شود

ساماندهی رودخانه کارون باید تسریع شود
دكتر اسحاق جهانگيري با اشاره به مصوبه پيشين شورا مبني بر اينكه رودخانه كارون بايد تا پايان برنامه ششم توسعه به لحاظ كيفي ساماندهي شود، گفت: براساس اين مصوبه قرار بود واحدهاي صنعتي كه موجب آلايندگي اين رودخانه بودند روند كاري خود را اصلاح كنند.
کد خبر: ۸۳۸۶۱

به گزارش مانا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دكتر اسحاق جهانگيري با اشاره به مصوبه پيشين شورا مبني بر اينكه رودخانه كارون بايد تا پايان برنامه ششم توسعه به لحاظ كيفي ساماندهي شود، گفت: براساس اين مصوبه قرار بود واحدهاي صنعتي كه موجب آلايندگي اين رودخانه بودند روند كاري خود را اصلاح كنند.

دكتر جهانگيري با اشاره به اينكه هر چقدر ديرتر وضعيت رودخانه كارون را ساماندهي كنيم شرايط سخت تر مي شود، اظهار داشت: وضعيت اين رودخانه به گونه اي است كه گاهي آب آن براي مردم اهواز نيز قابل استفاده نيست و اين يعني استفاده از اين آب براي مردم شهرهاي اطراف غيرممكن خواهد بود.
وي با قدرداني از وزارت نيرو در تدوين پيشنهاد نظام نامه كارگروه هاي احياي زاينده رود و ساماندهي كمي و كيفي كارون بزرگ، اين پيشنهاد را سازنده ارزيابي كرد و گفت: لازم است در خصوص وظايف و تركيب اعضاي اين كارگروه ها در كميسيون تخصصي شوراي عالي آب بازنگري و اصلاحاتي انجام شود تا پس از تصويب نهايي ابلاغ گردد.
دكتر جهانگيري همچنين با اشاره به گزارش رئيس سازمان هواشناسي كشور در خصوص ميزان بارش هاي امسال در جلسه تصريح كرد: برنامه ريزي براي مديريت منابع آب كشور نيازمند پيش بيني هاي دقيق و جامع است و لازم است اطلاعات كافي در خصوص احتمال ورود به دوره ترسالي و يا استمرار خشكسالي در اختيار داشته باشيم كه اين موضوع ضرورت جمع بندي نظرات و ديدگاه هاي كارشناسي و علمي را نياز دارد.
در اين جلسه كه وزراي نيرو، جهاد كشاورزي و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست نيز حضور داشتند، رييس سازمان هواشناسي كشور گزارشي از تحليل بارش و دماي هواي كشور از ابتداي مهر تا ۴ خرداد ۹۸ ارائه كرد و به تشريح پيش بيني بارش ها و دماي كشور براي سه ماه آينده پرداخت.
وي با اشاره به افزايش صددرصدي ميزان بارش ها در سال آبي جاري گفت: خوشبختانه بارش هاي اخير باعث شد كه كمبود بارش هاي مربوط به سال هاي پس از سال ۹۵ جبران شود.
در ادامه اين جلسه نماينده وزارت نيرو گزارشي از ساختار پيشنهادي و نظامنامه كارگروه هاي احياي زاينده رود و ساماندهي كمي و كيفي كارون بزرگ ارائه كرد و به تشريح چشم انداز، اهداف، اصول، ساختار و شرح وظايف اين نظامنامه پرداخت.
در اين جلسه پس از بحث و تبادل نظر درباره ساختار پيشنهادي نظامنامه كارگروه هاي احياي زاينده رود و ساماندهي كمي و كيفي كارون بزرگ، اصل اين پيشنهاد به تاييد شوراي عالي آب رسيد و مقرر شد در كارگروه تخصصي اين شورا شرح وظايف و تركيب اعضاي اين كارگروه ها مورد بررسي قرار گرفته و تعدادي از كارشناسان و صاحب نظران دانشگاهي نيز به اعضاي اين كارگروه ها اضافه شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار