۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶

کیش مقصد امن لاک پشت های خلیج فارس

کیش مقصد امن لاک پشت های خلیج فارس
تعداد لانه هاي سايت حفاظت شده لاک پشت های کیش تا کنون به ۳۵ لانه رسیده است.
کد خبر: ۸۳۸۵۷

به گزارش مانا، هر ساله ‎ تخمگذاری لاك پشت هاي دريايي در كيش از اواخر اسفند آغاز می شود و تا اواسط خرداد ادامه دارد. امسال نیز اولین تخم گذاری ۲۷ اسفند بود و تا کنون تعداد لانه هاي سايت حفاظت شده لاک پشت های کیش به ۳۵ لانه رسیده است.

بر اساس این گزارش از پنج گونه لاک پشت دریایی خلیج فارس و دریای عمان، تنها گونه پوزه عقابی در جزیره کیش تخمگذاری می کند. لاک پشت پوزه عقابی جزء گونه های در خطر انقراض است و محیط بانان به صورت ۲۴ ساعته از لانه های آنها حفاظت می کنند.

‎ زمان به دنیا آمدن نوزادان لاک پشت پوزه عقابي به طور میانگین دو ماه طول می کشد. به دلیل اینکه نوزادان لاک پشت پس از بیرون آمدن از تخم ها به طور غريزي به سمت نور ماه حركت مي كنند، هر ساله اداره محیط زیست کیش با هماهنگی شرکت آب و برق چراغ هاي برق جاده جهان در مجاورت منطقه حفاظت شده جنوب جزیره کیش را خاموش می کند.

لازم به ذكر است كه پروژه حفاظت و مونيتورينگ لاك پشت هاي دريايي جزيره كيش از اسفند سال ٨٥ در سايتي به طول تقريبي ٨٠٠ متر از نوار ساحلي جنوب جزيره آغاز شده است.

 علامت گذاری، اندازه گیری و شمارش تخم ها و نوزادان لاک پشت، ثبت جزر و مد، رطوبت هوا، دمای هوا و اندازه گیری لاک پشت ماده از ديگر اقدامات مرکز حفاظت و مانیتورینگ لاک پشت های دریایی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار