۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶

توقیف 24 فروند شناور حامل کالای قاچاق در خلیج فارس

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف 24 فروند شناور و لنج حامل کالای قاچاق در آب های شمال غرب خلیج فارس و آبراه اروندرود در یک هفته اخیر خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۸۴۹

توقیف 24 فروند شناور حامل کالای قاچاق در خلیج فارس

سردار لطفعلی پاکباز در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در جریان بازرسی از این شناورها، بیش از هفت میلیارد ریال کالای قاچاق و فاقد اسناد گمرکی کشف و ضبط شد.

وی اظهار داشت: در این ارتباط 42 قاچاقچی بازداشت و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

به گفته فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان، 32 دستگاه لوازم خانگی، 7200 عدد انواع نوشیدنی، 1500 کیلوگرم پنیر، یک تن برنج خارجی، 4000 جامه لباس، بیش از 1500 قطعه ظرف آشپزخانه، 5000 تمر هندی و 518 قلم داروی پزشکی از مهمترین اقلام کالای قاچاق بوده است.

وی گفت: بیشتر کالاهای قاچاق از بنادر کشورهای حوزه خلیج فارس به خصوص کویت و امارات متحده عربی بارگیری شده اند.

سردار پاکباز با اشاره به اینکه در برخورد با پدیده قاچاق هیچگونه مماشاتی صورت نمی گیرد افزود: دریابانی خوزستان در برخورد با قاچاق قاطعانه عمل می کند.

در ماه های اخیر به علت کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ ارزهای معبتر به خصوص دلار امریکا و درهم امارات متحده عربی، روند ورود کالای قاچاق به بنادر خوزستان کاهش محسوسی داشته است.

استان خوزستان با 500 کیلومترساحل، همواره با پدیده مخرب قاچاق کالا روبه رو بوده است.

سال گذشته بیش از 200 میلیارد تومان کالای قاچاق حین ورود به کشور در آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب خلیج فارس و آبراه های اروندرود و بهمنشیر آبادان کشف و ضبط شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار