۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹

10 نکته کلیدی برای دریانوردان که دانشگاه ها آموزش نمی دهند

یک کارشناس ارشد دریایی 10 نکته کلیدی که در دانشگاه های دریانوردی به دریانوردان آموزش نمی دهند را مورد بررسی قرار داده و تاکید کرده در صورت توجه دریانوردان به این نکات موفقیت آنها محتمل تر است.
کد خبر: ۸۳۸۴۴

10 نکته کلیدی برای دریانوردان که دانشگاه ها آموزش نمی دهند

به گزارش گروه بین الملل مانا، Bhuvan Jha کارشناس ارشد دریایی با انتشار گزارشی  این 10 نکته کلیدی را تجزیه و تحلیل کرده و خواستار توجه دریانوردان به این نکات شده است.

در این گزارش آمده ست امروزه زندگی حرفه ای ایجاب می کند تا یادگیری، یک فرآیند مداوم باشد. آنچه دریانوردان در آکادمی ها می آموزند تنها پایه و اساس فعالیت دریانوردی است نه همه چیز.

در این گزارش توجه به 10 نکته کلیدی به شرح زیر بیان شده است.

1. مدیریت زمان: به دریانوردان می آموزد تا قدر لحظات را ارج نهاده و برعلم و آگاهی خود در هر زمان تمرکز کنند. از سوی دیگر مدیریت زمان به کسب تجربه های جدید منجر می شود تا قدر لحظات طلایی زندگی خود را بدانیم.

2. اولویت بندی کارها: آن چیزی است که به دریانورد کمک می کند تا اهمیت نسبی و فوریت  کارها را تعیین کند و همچنین این امکان را به دریانورد می دهد تا کارها را بر اساس اهمیت اولویت بندی کند.

3. سازگاری با محیط : برای کنار آمدن با تغییرات در قوانین و مقررات دریایی ضروری است که سطح شایستگی افراد با افزایش سطح تکنولوژی و افزایش روز به روز فناوری اطلاعات مطابقت کند.

4. تعادل زندگی اجتماعی و حرفه ای: بسیاری بر این اعتقادند که ایجاد تعادل بین زندگی  حرفه ای و زندگی اجتماعی یک چالش محسوب می شود، اما دریانوردان باید سعی کنند که این چالش را به یک راه حل تبدیل کنند که آن هم با همکاری خانواده های دریانوردان میسر می شود.

 5. مدیریت مالی: دریانوردی که همواره در سفر است باید بتواند امور مالی خود را به گونه ای مدیریت کند تا در مواقع ضروری و احیاناً بحرانی آمادگی لازم را برای عبور از مشکلات داشته باشد.

6. امنیت سایبری: در حال حاضر فعالیت در کشتی، ارتباط با خانواده و ارتباط با جهان پیرامون از طریق اینترنت بیش از پیش ضرورت دارد. اما دریانوردان نباید در استفاده از آن مسائل امنیتی را فراموش کنند.

اخیرا شرکت کشتیرانی MAERSK قربانی یک حمله سایبری شد که منجر به از دست دادن 300 میلیون دلار شد که در این حادثه نقش نیروی انسانی غیر قابل کتمان است.

7. نحوه برخورد با افراد و ملیت های مختلف: ارتباط و دوستی با اتباع خارجی باید به گونه ای باشد که احترام دوطرفه را همراه داشته باشد و برخوردها به گونه ای نباشد که نشان از بدرفتاری و بی احترامی به قوم ها و ملیت های دیگر را منعکس کند.

 8. زندگی حرفه ای بیرون از دریا: یک دریانورد همیشه باید سعی کند شخصیت و اخلاق حرفه ای را چه زمانی که به ساحل گام می گذارد و یا زمانی که در خانه و شهر خود زندگی می کند به گونه ای حفظ کند که به هیچ عنوان شکاف بین زندگی دریایی و زندگی در خشکی مشخص نباشد.

9. ارتباط بین ادارات: مسلما دریانورد چه در محیط کار و چه در زمان استراحت به نوعی با موسسات و ادارات ارتباط دارد به همین جهت رعایت مسائل اخلاقی درهمه موارد چه در مراجعه حضوری و چه در ارتباط تلفنی باید رعایت شود.

 10.آشنایی با اتوماسیون: برای دریانوردان هیچ جایگزین دیگری وجود ندارد که باید همراه با تغییرات نسبت به یادگیری و کسب تجربه  در دریا اقدام کرده و روز به روز نسبت به آشنایی با نحوه کار کشتی و ماشین آلات و اتوماسیون دانش خود را ارتقا دهد چرا که در زمانی که کشتی در دریا دچار حادثه می شود جز نبوغ و دانش خود کمتر موردی می تواند به کمک آنها بشتابد.

این کارشناس ارشد دریایی در پایان دیدگاه ها و نظرات خود اعلام کرده مواردی که مطرح شده به هیچ عنوان جنبه قانونی نداشته اما فراگیری آنها می تواند بسیاری از مشکلات دریانوردان را از بین ببرد و موفقیت های حرفه دریانوردی را تضمین کند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار