۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱

ژاپن نرم افزار مدیریت کشتی از راه دور ساخت

شرکت MOL ژاپن اعلام کرد با همکاری سه شرکت، نرم افزار نمایشگر ناوگان را برای مدیریت از راه دور عملیات کشتی ها تولید کردند.
کد خبر: ۸۳۸۴۲

ژاپن نرم افزار مدیریت کشتی از راه دور ساخت

به گزارش گروه بین الملل مانا، در اطلاعیه صادره از سوی MOL آمده است: این نرم افزار قادر است حفاظت از مسیر تردد کشتی، محموله، اعلام موقعیت کشتی ها، اطلاعات آب و هوایی، نیاز خدمه به امداد، مخازن سوخت و حفظ ایمنی را از طریق داده های اطلاعاتی دریافت و در همه جای جهان به اشتراک بگذارد.

در این گزارش آمده است: مسلما عملیات راهبری درست  و اصولی کشتی به مهارت و تجربه دریانوردان بستگی دارد .این درحالی است که محدودیت های ارتباطی می توانند راندمان و بهره وری کشتی را پایین بیاورند. به همین جهت نمایشگر ناوگان می تواند در لحظه، ارتباط کشتی با مدیران خشکی را فراهم آورده و اطلاعات لازم را ارسال و دریافت کند.

بر اساس این گزارش نمایشگر این قابلیت را دارد که 6000 از داده های سنجش را با فرکانس بالا در مدت یک دقیقه جمع آوی کرده و آن را در اختیار کاربران و مدیران  چه در دریا و چه در ساحل قرار دهد.

به گفته مسئولان شرکت MOL این پروژه با همکاری شرکت های Mitsui E&S Shipbuilding Co ، Ltd وWeathernews Inc و نیروی دریایی ژاپن  به اجرا در آمده و قادر است طی سال های فعالیت عملیات کشتی حتی میزان تخریب آن را تشخیص داده و کشتی را برای عملیات اسکرابر راهنمایی کند.

این نرم افزار همچنین قادر است ارتباط مستقیم با مراکز درمانی را بلافاصله برقرار کرده و امکان ویزیت و مشاوره خدمه از سوی پزشک را در آن واحد مهیا کند.

بر این اساس مدیران شرکت های خطوط کشتیرانی وضعیت عملیات کشتی را به صورت آنلاین مشاهده و تشخیص داده تا هر لحظه نسبت به اتخاذ تصمیم ها یا کمک خارجی به کشتی عمل کنند.

این نرم افزار در اصل رابط بین کاربران در دریا و در ساحل به شمار می رود و جالب ترین بخش کارآیی این نرم افزار آن است که داده ها را بلافاصله تجزیه و تحلیل کرده و کاربران و مدیریت را از راه دور برای هرگونه پیشنهاد و یا دستوری آماده می کند.

در پایان این گزارش آمده است این نرم افزار قرار است در آینده خدمات حمل و نقل بدون تنش را به جهانیان عرضه کند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار