۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰

رونق گردشگری دریایی در بندر خرمشهر / ضرورت ایجاد یادمان های جنگ در خرمشهر

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خرمشهر از فعالیت شناورهای تفریحی در آب های خرمشهر و رونق گردشگری دریایی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۳۸۳۵

رونق گردشگری دریایی در بندر خرمشهر / ضرورت ایجاد یادمان های جنگ در خرمشهر

سجاد پاک گوهر در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در شهرستان خرمشهر سه برند گردشگری با نام های گردشگری آبی، گردشگری یادمان دفاع مقدس و جاذبه های بازار در منطقه آزاد وجود دارد که در این میان، گردشگری آبی به عنوان برند اصلی گردشگری نوروزی در خرمشهر مطرح شده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرمشهر در ادامه عنوان کرد: با توجه به افزایش امکانات و زیرساخت های گردشگری امسال شاهد افزایش چشمگیر گردشگران به بندر خرمشهر بوده ایم که امید می رود این روند تا پایان سال ادامه داشته باشد.

این مقام مسئول در بندر خرمشهر با اشاره به حضور چشمگیر گردشگران در ایام نوروز به این شهرستان ساحلی اذعان داشت: خوشبختانه در ایام عید شهرستان خرمشهر درگیر سیل نشد و لطمه ای به توریسم منطقه وارد نکرد.

وی با تاکید بر افزایش ظرفیت های گردشگری در بندر خرمشهر در مقایسه با سال های گذشته خاطرنشان ساخت: روند ورود گردشگران به بندر خرمشهر ادامه دارد اما طبیعی است که در مقایسه با ایام نوروز تعداد گردشگران ورودی کاهش یافته است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرمشهر از فعالیت شناورهای تفریحی در آب های خرمشهر و رونق گردشگری دریایی در این شهرستان خبر داد.

به گفته وی، در ایام نوروز تعداد شناورهای فعال تفریحی بسیار بیشتر بود اما هم اکنون نیز شناورهای تفریحی جهت خدمات رسانی به گردشگران نوروز در سواحل بندر خرمشهر مستقر هستند که بنا به تقاضای گردشگران به آنها سرویس دهی کنند.

پاک گوهر با بیان اینکه هم اکنون چهار فروند لنج تفریحی در آب های ساحلی بندر خرمشهر به گردشگران خدمات رسانی می کنند، خاطرنشان ساخت: در ایام نوروز 16 فروند لنج تفریحی در خرمشهر به گردشگران خدمات ارائه می دادند.

این مقام مسئول در شهرستان خرمشهر، یادآور شد: همچنین دو فروند کشتی تفریحی بزرگ " نگین" و " ایران زمین" نیز در آب های اروند متناسب با تقاضای گردشگران خدمات رسانی می کنند.

وی همچنین به فعالیت قایق های تفریحی کوچک در آب های ساحلی بندر خرمشهر اشاره کرد و بیان داشت: این شناور ها زیر نظر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرمشهر و اداره بندر و دریانوردی خرمشهر فعالیت می کنند.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرمشهر، کشتی نگین در مسیر بندر خرمشهر- کویت و بندر خرمشهر- بصره فعالیت می کند که ویزای مورد نیاز برای سفر به عراق و کویت نیز در خرمشهر برای گردشگران صادر خواهد شد.

وی از نظارت مستقیم اداراه بندر و دریانوردی خرمشهر بر شناورهای تفریحی فعال در منطقه اشاره کرد و گفت: به همین منظور از فعالیت شناورهایی که فاقد تائیدیه استاندارد ایمنی از سوی اداره بندر و دریانوردی خرمشهر هستند، جلوگیری به عمل خواهد آمد.

پاک گوهر همچنین در خصوص اسکله های فعال در ساحل اروند رود، اذعان داشته: اسکله هایی هم اکنون دارای استانداردهای لازم هستند که با کاربری تفریحی مورد استفاده مسافران ورودی به خرمشهر قرار می گیرند. تعداد آنها 14 پست اسکله است.

وی در ادامه گفته های خود یادآور شد: همچنین بنا بر برنامه ریزی های صورت گرفته است قرار است به زودی از سوی اداره بندر و دریانوردی خرمشهر، سایر اسکله ها نیز به زودی تعمیر و بازسازی شده و وارد چرخه توریسم آبی شوند.

وی یادآور شد: به تمام قایق های تفریحی، لنج ها و کشتی های تفریحی نیز اعلام شده که تمام مسافران در حین گشت زنی باید به جلیقه نجات مجهز باشند که در غیر این صورت با مالک شناور تفریحی برخورد به عمل خواهد آمد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان خرمشهر، تصریح کرد: از مسافران ورودی به خرمشهر انتظار داریم در راستای حفظ ایمنی خود و خانواده شان و ایجاد سفری خاطره انگیز حتما از شناورهای تفریحی دارای آرم مخصوص و نیز جلیقه نجات در گشت های دریایی استفاده کنند.

این مقام مسئول در شهرستان خرمشهر، خاطرنشان ساخت: شهرستان ساحلی خرمشهر علاوه بر جاذبه های گشت دریایی دارای سایر جاذبه های از جمله آثار تاریخی، روستاهای گردشگری و نیز جاذبه های متعدد دفاع مقدس است که از جاذبه های بسیار زیادی برای گردشگران ورودی به خرمشهر برخوردارند.

وی اظهار امیدواری کرد: مسئولان توجه بیشتری نسبت به ایجاد یادمان های جنگ در خرمشهر داشته باشند چرا که هم اکنون در تمام دنیا کشورهایی که مورد هجوم و حمله قرار گرفته اند آثار مربوط به آن دوران را به عنوان بخشی از تاریخ کشورشان حفاظت کرده که مورد بازدید گردشگران نیز قرار می گیرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار