۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
استاندار خوزستان:

برای اجرای طرح لایروبی اروندرود آماده ایم

استاندار خوزستان آمادگی خود را برای همکاری در اجرای طرح لایروبی آبراه اروندرود اعلام کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۸۱۸

برای اجرای طرح لایروبی اروندرود آماده ایم

دکترغلامرضا شریعتی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به توافق دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق برای لایروبی اروندرود در جریان سفر دکتر روحانی به بغداد در اسفند ماه 97 ابراز امیدواری کرد پس از آماده سازی مقدمات ، این طرح پس از ماه مبارک رمضان شروع شود.

وی گفت: برای اجرای طرح لایروبی آبراه اروندرود، آمادگی کامل از سوی دو کشور وجود دارد.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان اظهار داشت: لایروبی اروندرود در توسعه و پیشرفت خرمشهر و آبادان و گسترش تجارت در خوزستان نقش بسزایی دارد.

استاندار خوزستان، اجرای طرح لایروبی ارندرود را گام مهمی در بازگشت به دوران طلایی بنادر خرمشهر و آبادان بیان کرد و افزود: در زمینه لایروبی اروند نیز اقدامات لازم صورت گرفته و رئیس جمهوری نیز دستورات لازم را صادر کرده و جلسات نهایی با طرف عراقی انجام  شده است.

شریعتی با بیان اینکه آمادگی فنی طرف ایرانی برای لایروبی اروندرود بالا است ابراز امیدواری کرد طرف عراقی نیز آمادگی شروع عملیات اجرایی این طرح را در موعد مقرر و قانونی داشته باشد.

وی با بیان اینکه لایروبی اروندرود احتمالا چند سال طول می کشد افزود: لایروبی اروند در توسعه و رونق اقتصادی دو کشور ایران و عراق و بهره گیری از ظرفیت های دریانوردی و کاهش هزینه های حمل  و نقل دریایی کالا بسیار موثر است.

شریعتی با اشاره به اینکه تاخیر در اجرای لایروبی اروندرود برای دو کشور خسارت بار بوده است افزود: حیات بنادر جنوبی عراق و شهرهای آبادان، خرمشهر ، اروندکنار به امنیت کشتیرانی در آبراه اروندرود بستگی دارد.

شایان ذکر است قرار است عملیات لایروبی اروندرود به صورت رسمی پس از پایان ماه مبارک رمضان یعنی کمتر از دو هفته دیگر شروع شود.

روسای جمهوری دو کشور ایران و عراق در جریان سفر دکتر روحانی به بغداد در اسفند ماه 97 دراجرای لایروبی اروندرود و اتصال خط آهن شلمچه - بندر بصره به توافق رسیدند.  

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار