۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶

کشورهای حاشیه اقیانوس هند تمرین نظامی برگزار می کنند

کشورهای حاشیه اقیانوس هند تمرین نظامی برگزار می کنند
دبیر اجرایی اجلاس ایونز از برگزاری تمرین مرکب دریایی کشورهای عضو و ناظر اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای اقیانوس هند (آیونز) در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۸۳۸۱۶

به گزارش مانا و نقل از روابط عمومی ارتش اولین جلسه هماهنگی تمرین مرکب دریایی با حضور وابستگان نظامی و دفاعی عضو و ناظر آیونز از جمله کشورهای چین، روسیه، ژاپن، آلمان، ایتالیا و ... به ریاست امیر دریادار دوم «محمدرضا عزیزی»، دبیر اجرایی این اجلاس در ستاد فرماندهی نیروی دریایی ارتش برگزار شد.
امیر دریادار دوم عزیزی با تاکید بر این موضوع که امنیت شمال اقیانوس هند فقط توسط کشورهای منطقه قابل تامین است، خاطرنشان کرد: بعد از اولین رزمایش رسمی آیونز در کشور بنگلادش، با تصمیم و تصویب اعضاء و وفاق جمعی، دومین تمرین مرکب دریایی کشورهای عضو و ناظر آیونز در محدوده شمال اقیانوس هند برگزار می‌شود.
دبیر اجرایی اجلاس آیونز هدف از برگزاری این تمرین مرکب دریایی را همگرایی، هم‌افزایی و تطبیق استانداردهای عملیاتی بین کشورها و همچنین تبادل اطلاعات و رشد متوازن منطقه که نتیجه آن امنیت دریایی منطقه اقیانوس هند در برابر بلایای طبیعی است، برشمرد.
وی افزود: تمرین مرکب دریایی با حضور ناوشکن‌ها، شناورهای رزمی و پشتیبانی، بالگردها و پهپادها برای انجام عملیات‌های امداد و نجات کنترل صدمات، مقابله با دزدی دریایی در محدوده شمال اقیانوس هند برگزار می‌شود.
اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای اقیانوس هند با حضور کشور‌های عضو و ناظر در اردیبهشت سال 97 در تهران برگزار و ریاست دوره این اجلاس به مدت دو سال از سال 2018 به کشور جمهوری اسلامی ایران واگذار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار