۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵

آمریکا دو کشتی به تنگه تایوان اعزام کرد

آمریکا دو کشتی به تنگه تایوان اعزام کرد
ارتش آمریکا دو کشتی را به تنگه تایوان اعزام کرد، این اقدام می‌تواند خشم پکن را در میانه تنش‌ها بین دو اقتصاد بزرگ جهان به همراه داشته باشد.
کد خبر: ۸۳۸۱۴

به گزارش گروه بین الملل مانا، ارتش آمریکا خبر از اعزام  ناوشکن "پربل" و نفتکش "والتر اس. دیل" به تنگه تایوان داد، اقدامی که می تواند خشم پکن را در میانه تنش‌ها بین دو اقتصاد بزرگ جهان در پی داشته باشد.

"کلی داس"، سخنگوی ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: عبور این کشتی از تنگه تایوان نشانگر پایبندی آمریکا به آزاد بودن و باز بودن منطقه اقیانوس هند و آرام است. وی هم چنین مدعی شد، تمامی تحرکات امن و حرفه ای بودند.

وزیر دفاع تایوان با اشاره به اینکه این دو کشتی در تنگه تایوان به سمت شمال حرکت کرده‌اند، گفت: نیروهای مسلح تایوان به این حرکت نظارت داشته و هیچ مورد غیرمعمولی و غیرعادی اتفاق نیفتاده است.

لازم به ذکر است: تایوان یکی از نقاط اشتغال فزاینده در روابط پرتنش چین و آمریکا به شمار می آید، روابط پرتنشی که تشدید جنگ تجاری، اعمال تحریم های آمریکا و افزایش آرایش نظامی قوی در دریای جنوبی چین را در برمی گیرد.

این گزارش در پایان نوشت: روزنامه دولتی "چاینا دیلی" در سرمقاله خود با اشاره به اینکه چین از خود نهایت خواشتن‌ داری را در واکنش به اقدامات تحریک‌انگیز آمریکا نشان داده است، افزود: با توجه به تنش‌هایی که میان این دو کشور وجود دارد، هیچ تضمینی وجود ندارد که حضور کشتی‌های آمریکایی در نزدیکی چین به درگیری مستقیم میان این دو ارتش منجر نشود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار