۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵

افزایش 192 درصدی صادرات از بندر امیرآباد

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: پیش بینی می شود در سال 98 افزایش حدود 20 درصدی جابه جایی کالا از بندر امیرآباد شامل واردات، صادرات، ترانزیت داخلی و خارجی را شاهد باشیم.
کد خبر: ۸۳۸۱۱

افزایش 192 درصدی صادرات از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد

سیاوش رضوانی در گفتگو با خبرنگار مانا از رشد 192 درصدی صادرات از ابتدای سال جاری تا کنون در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد خبر داد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیراباد ادامه داد: بیشترین محصولات صادراتی از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد شامل مصالح ساختمانی از جمله سیمان، شیرآلات، سرامیک و ... است.

وی همچنین از صادرات گاز بوتان و فولادهای استوانه ای شکل از طریق بندر امیراباد نیز به کشورهای مورد هدف اشاره کرد.

وی خاطرنشان ساخت: عمده محصولات صادراتی از مقصد منطقه ویژه امیرآباد به کشورهای هدف شامل قزاقستان، روسیه و ترکمنستان صادر می شود.

رضوانی در ادامه همچنین به افزایش 42 درصدی صادرات از بندر امیراباد از ابتدای سال جاری تا آخر اردیبهشت ماه خبر داد و بیان داشت: ذرت و غلات دو محصول عمده وارداتی است که از طریق این بندر وارد کشور می شوند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، تاکید کرد: سال گذشته در مجموع سه میلیون و 800 هزار تن مجموع صادرات، واردات، ترانزیت داخلی و خارجی انجام شده در منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد بود.

وی در ادامه گفته های خود اظهار داشت: پیش بینی می شود در سال 98 با افزایش حدود 20 درصدی جابه جایی کالا از بندر امیرآباد شامل واردات، صادرات، ترانزیت داخلی و خارجی به میزان چهار میلیون و هزار و 500 تن را شاهد باشیم.

رضوانی به پتانسیل و ظرفیت بالای منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد جهت افزایش چشمگیر صادرات اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در صورت حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانیم از پتانسیل ها بیشترین بهره را ببریم.

به گفته وی، هم اکنون سرد خانه ای به وسعت چهار هزار و 500 تن در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد وجود دارد که می توان با استفاده از آن به صادرات انواع میوه جات به ویژه مرکبات شمال کشور و صیفی جات اقدام کرد.

 افتتاح باشگاه ملوانان بندر امیرآباد شهریور ماه

وی همچنین در ادامه به افتتاح باشگاه ملوانان در شهریور ماه امسال اشاره کرد و گفت: ساخت باشگاه ملوانان در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد هم اکنون با پیشرفت فیزیکی 75 درصدی همراه است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با بیان اینکه روند ساخت باشگاه ملوانان از برنامه زمان بندی انجام شده جلوتر است، بیان داشت: انتظار می رود شهریور ماه امسال شاهد اتمام عملیات اجرایی ساخت این باشگاه باشیم.

وی تاکید کرد: این باشگاه در زمینی به وسعت 130 متر در دو طبقه در حال احداث است که امیدواریم به زودی شاهد بهره برداری از این مکان تفریحی- ورزشی در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد باشیم.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، یادآور شد: ساخت رستوران، چای خانه سنتی، باشگاه ورزشی، اتاق بیلیارد، سوئیت های اقامتی و ... از جمله مواردی است که به منظور ساخت باشگاه ملوانان اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: با ایجاد باشگاه ملوانان این امکان برای کارکنان شناورها و بندر امیرآباد فراهم خواهد شد تا در موقع تخلیه و بارگیری شناور ها به استراحت پرداخته و از تفریحات این باشگاه بهره مند شوند و خود را برای ادامه سفر دریایی آماده کنند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار