۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲

آغاز به کار طرح های ساماندهی در دریای خزر از امروز

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران از آغاز به کار طرح های ساماندهی در نوار ساحلی دریای خزر به منظور فراهم کردن شرایط مناسب برای شنای گردشگران از اول خرداد ماه خبر داد.
کد خبر: ۸۳۸۰۲

آغاز به کار طرح های ساماندهی در دریای خزر از امروز

عیسی طوسی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: امروز اول خرداد ماه شاهد آغاز به کار طرح های ساماندهی دریا در استان مازندران هستیم.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران در ادامه اعلام کرد: بر اساس برنامه های تدوین شده، امسال 95 طرح ساماندهی دریا ویژه بانوان و آقایان در نوار ساحلی استان مازندران به گردشگران ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت طرح های ساماندهی دریا چهار ماه به طول خواهد انجامید، یادآور شد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در استانداری مازندران، فعالیت طرح های ساماندهی دریای مازندران تا پایان روز سی و یکم شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

طوسی تاکید کرد: هدف اصلی ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، افزایش خدمات کیفی در طرح های ساماندهی دریا در راستای جلب رضایت هر چه بیشتر گردشگران ورودی به سواحل است.

وی خاطرنشان ساخت: به منظور آماده سازی طرح های سالم سازی دریای استان مازندران، روز گذشته مانور امداد و نجات تیم هلال احمر با حضور ناجیان غریق در یکی از طرح های ساماندهی دریا در شهرستان بابلسر نیز انجام شد.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران تاکید کرد: در این مانور 600 نفر ناجی غریق حضور داشتند که توانایی خود را در امر امداد و نجات به اثبات رساندند.

به گفته این مقام مسئول در استان مازندران، امسال 1150 نفر ناجی در نقاط حادثه خیز در سراسر نوار ساحلی مازندران استقرار خواهند یافت.

طوسی در ادامه گفته های خود یادآور شد: همچنین 500 نفر ناجی غریق نیز در طرح های ساماندهی دریای استان استقرار خواهند داشت و خدمات لازم در امور مربوط به امداد و نجات را در اختیار گردشگران قرار خواهند داد.

وی خاطرنشان ساخت: ناجیان غریق جهت استقرار در مناطق حادثه خیز و طرح های ساماندهی دریا از سوی هیئت نجات غریق استان تعیین و معرفی می شوند و سپس این ناجیان تحت نظارت هلال احمر در طول چهار ماه به گردشگرانی که جهت شنا به سواحل دریای خزر وارد می شوند، خدمات امداد و نجات ارائه خواهند داد.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران بیان داشت: جهت انجام برنامه ریزی و هماهنگی های لازم در راستای فعالیت و چگونگی نظارت بر طرح های ساماندهی دریا در سال 98، جلسات ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران به طور مرتب برگزار می شود.

طوسی با اشاره به اینکه در این جلسات فرمانداران شهرستان های ساحلی نیز حضور مستمر دارند، اذعان داشت: در جلسات ستاد ساماندهی سواحل استان، نقاط ضعف طرح های ساماندهی دریا در تابستان گذشته مورد بررسی قرار گرفته تا بتوانیم با مدیریت و برنامه ریزی بهتر از سوی استانداری و نیز سرمایه گذاران بخش خصوصی، این نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنیم.

طوسی در خصوص تعطیلی برخی طرح های ساماندهی آلوده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، بیان داشت: از آنجا که این طرح ها در مصب رودخانه ها قرار گرفته اند، لذا دارای آلودگی بوده که این امر باعث شد تعدادی از طرح های ساماندهی دریای استان تعطیل شوند.

وی همچنین از تغییر جانمایی برخی طرح های سالم سازی دریا به دلیل قرار گیری در کنار ساختمان های بلند مرتبه که امکان دید را میسر می کند، خبر داد و گفت: این طرح های ساماندهی نیز باید تعطیل و به مکان دیگری منتقل شوند.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران با اشاره به وجود نقاط حادثه خیز در طول نوار ساحلی استان مازندران، عنوان کرد: اکثر این نقاط در غرب نوار ساحلی استان قرار دارند و امیدواریم گردشگران با مراجعه به طرح های ساماندهی از ورود به مناطق ممنوعه شنا خودداری کرده تا لحظات خوشی را از سفر به استان مازندران به ارمغان آورند.

این مقام مسئول در استانداری مازندران به تداوم کاهش غرق شدگی ها در آب های استان مازندران طی سال های اخیر اشاره کرد و گفت: این امر به دلیل توجه ویژه وزارت کشور به طرح های شنا در سواحل شمالی کشور و افزایش تجهیزات امداد و نجات و ناجیان غریق بوده است.

طوسی، اذعان داشت: طی سال های گذشته بیشترین میزان غرق شدگان در آب های استان مازندران در شهرستان های محمود آباد، بابلسر، نور، نوشهر و رامسر که حجم بیشتری گردشگر به این مناطق سفر می کند، رخ داده است.

وی با اشاره به افزایش تجهیزات امداد و نجات نظیر جت اسکی و موتور برای ناجیان غریق در تابستان 98، بیان داشت: این تجهیزات از سوی استانداری خریداری و در اختیار هلال احمر قرار داده شده تا به این ترتیب با افزایش کمی تجهیزات شاهد کاهش غرق شدگی ها در دریای خزر باشیم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار