۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹

مدیریت انرژی برای کاهش 40 درصدی گازهای گلخانه ای

اتاق بین الملل کشتیرانی ICS برای کاهش 40 درصدی کربن تا سال 2030 خواستار اجرای طرح مدیریت انرژی همراه با رعایت دقیق ممیزی اجباری کشتی ها شد.
کد خبر: ۸۳۷۹۳

مدیریت انرژی برای کاهش 40 درصدی گازهای گلخانه ای

به گزارش گروه بین الملل مانا، "Guy Platten" دبیر کل اتاق بین الملل کشتیرانی در این زمینه گفت: در صورت اجرای دقیق ممیزی اجباری کشتی ها می توان شاهد کاهش روز به روز گازهای گلخانه ای باشیم.

وی یاد آور شد: در صورت اجرای کامل مقررات اطمینان داریم تا سال 2030 میزان انتشار گازهای گلخانه ای نسبت به سال 2008، 40 درصد کاهش خواهد یافت.

وی افزود: این تصمیم مهم اخیرا در جلسه کمیته حفاظت از محیط زیست IMO که هفته گذشته در لندن برگزار شد، اتخاذ شده است.

Guy Platten یاد آور شد: برای کمک به ناوگان حمل و نقل جهانی به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه ای اعتقاد داریم که اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت می توانند پاسخگو باشند زیرا کشورهای عضو IMO از ابتدای سال 2020 پایبندی خود را به یک میثاق بین المللی به منظور استفاده از سوخت کم سولفور اعلام کرده اند.

وی یادآور شد: به همین منظور در کنار اجرای دقیق مقررات مربوط به ممیزی اجباری کشتی ها ما پیشنهاد طرح مدیریت انرژی حمل و نقل دریایی را به سازمان IMO پیشنهاد داده ایم تا نسبت به اجرای آن توسط کشورهای عضو تاکید کند.

وی ادامه داد: اگر این پیشنهاد توسط IMO پیگیری شود صنعت حمل و نقل دریایی درست به اهداف 2030 دست خواهد یافت چرا که عملیات فنی و فناوری و استفاده از نیروی انسانی متخصص نسبت به سال 2008 پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته که این روند تا سال 2030 همچنان ادامه خواهد داشت. اعتقاد داریم که طرح مدیریت کاهش انرژی با استقبال کشورها روبه رو خواهد شد زیرا هم اکنون پیشنهادهای سازنده ای از ژاپن برای کمک به افزایش کارایی فنی کشتی ها مطرح شده است.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: در صورت عدم همکاری اعضا برای دست یابی به اهداف 2030 مسلما اهداف کاهش 50 درصدی گازهای گلخانه ای تا سال 2050 با مشکل مواجه خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار