۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی:

کمیته مشترک دستورالعمل لایروبی اروندرود را تهیه می کند

کمیته مشترک دستورالعمل لایروبی اروندرود را تهیه می کند
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با تشکیل کمیته مشترک، بزودی دستور العمل لایروبی اروند رود تهیه خواهد شد.
کد خبر: ۸۳۷۷۷
 هادی حق شناس در گفتگو با خبرنگار مانا با اعلام اینکه نخستین جلسه کمیته مشترک لایروبی اروند با طرف عراقی در خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: این کمیته متشکل از نمایندگان وزارتخانه های امور خارجه دو کشور ایران و عراق و نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی ایران و همتایان عراقی آنها در حالی تشکیل شد که هدف آن ادامه مذاکرات تا حصول نتیجه برای نحوه لایروبی اروند رود است.
وی با تاکید بر اینکه اصل لایروبی مورد تایید و تاکید هر دو طرف ایرانی و عراقی است، تصریح کرد: کمیته مشترک لایروبی، مقدمات لازم از آغاز فرآیند قانونی گرفته تا لیتوگرافی منطقه، فراهم سازی تجهیزات مورد نیاز، انتخاب مشاورها و پیمانکاران را بر عهده خواهد داشت.
حق شناس با اعلام اینکه جلسه دوم کمیته مشترک لایروبی اروند رود 19 خرداد  در عراق برگزار می شود، افزود: جلسات این کمیته به صورت رفت و برگشت در دو کشور برگزار می شود و تا زمانی که دستورالعمل لایروبی کامل شود ادامه خواهد داشت هر چند که امیدواریم این دستورالعمل به زودی تدوین شود.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانودری در پایان تاکید کرد: اراده سیاسی مقامات ارشد دو کشور بر اجرای لایروبی اروندرود استوار است و قطعا این امر در سریع ترین زمان ممکن اجرایی خواهد شد.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار