۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰

آثار مثبت استفاده از اینترنت بر فعالیت حرفه دریانوردی

یک نظر سنجی جدید از سوی اتاق بین المللی (ICS) و اتحادیه انجمن های صاحبان کشتی های اروپایی (ECSA) نشان می دهد دسترسی دریانوردان به اینترنت برای استفاده شخصی بیش از آنکه آثار منفی داشته باشد با آثار مثبت همراه است.
کد خبر: ۸۳۷۶۹

آثار مثبت استفاده از اینترنت بر فعالیت حرفه دریانوردی

به گزارش گروه بین الملل مانا، اگرچه تاکنون بسیاری بر این باورند که استفاده گسترده اینترنت در کشتی ها توسط دریانوردان سلامت روحی و روانی آنها را به خطر می اندازد اما 60 درصد از پاسخ دهندگان دریانورد که در این نظر سنجی شرکت کرده اند آن را مثبت ارزیابی کرده اند.

در این میان 85 درصد از سازمان هایی که بر فعالیت دریانوردان نظارت دارند معتقدند اینترنت بر استراحت و خواب دریانوردان تاثیر منفی ندارد بلکه وضعیت روحی و روانی آنان را بهبود می بخشد.

هرچند گمان می رفت که استفاده از اینترنت و ارتباط بیشتر دریانورد با خانواده در حین انجام ماموریت باعث دغدغه و اضطراب و استرس دریانورد شود اما 93 درصد از پاسخ دهندگان اثرات مثبت  ارتباط با خانواده را بیش از آثار منفی ارزیابی کرده اند.

یکی از نگرانی هایی که دریانوردان در این نظرسنجی اعلام کرده اند هزینه های مالی استفاده از اینترنت است به گونه ای که 68 درصد دریانوردان به این موارد اشاره کرده اند.

"Guy Platten" دبیرکل ICS در این زمینه گفت: این نظرسنجی تصویر بسیار خوشبینانه ای را پیش روی جامعه دریایی قرار می دهد تا صنعت حمل و نقل دریایی بپذیرد  که فناوری و حرفه دریانوردی لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

وی افزود: بدون شک اگر پنج سال پیش زمینه دسترسی شخصی دریانوردان به اینترنت فراهم بود نتایج بسیار متفاوت می شد.

"Martin Dorsman" دبیر کل انجمن مالکان اتحادیه اروپا (ECSA) نیز در این باره گفت: بر اساس این نظرسنجی دسترسی دریانوردان به اینترنت در کشتی ها برای استفاده شخصی علل اصلی بهبود شرایط کاری است و به نظر می رسد که جامعه دریایی در آینده بدون اینترنت مفهومی نخواهد داشت.

وی در ادامه گفت: این نظر سنجی نشان می دهد که نگرانی در مورد اثرات زیان بار استفاده گسترده از اینترنت توسط دریانوردان تا حد زیادی بی اساس است.

شایان ذکر است برای انجام این نظر سنجی دسترسی به اینترنت برای استفاده شخصی در کشتی ها پاسخ 276 اپراتور و 11  هزار و 665 کشتی مورد بررسی قرار گرفته که این رقم 14 درصد از ناوگان کشتیرانی جهانی را تشکیل می دهد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار