۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
با استفاده از فناوری نانو انجام می شود:

تولید سوخت کم سولفور داخلی تا شهریور ماه

مدیر توسعه کسب و کار در صنعت هوایی و دریایی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو گفت: با استفاده از فناوری نانو و تا پایان شهریور ماه سال جاری سوخت کم سولفور تولید خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۳۷۴۷

تولید سوخت کم سولفور داخلی تا شهریور ماه

رضا سلطانعلی زاده در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به الزام قانون سوخت کم سولفور موسوم به قانون 2020 مبنی بر ممنوعیت استفاده از سوخت با گوگرد بیش از نیم درصد در شناورها از سال 2020 از سوی IMO، تصریح کرد: بر اساس بررسی های جدید استفاده از فناوری نانو می تواند به شکل بسیار چشمگیری از هزینه های تولید سوخت کم سولفور بکاهد.

وی افزود: بر اساس این مطالعات میزان این صرفه جویی تا 160 میلیارد دلار در جهان در سال برآورد شده است.

سلطانعلی زاده با بیان اینکه در حال حاضر دو شرکت آمریکایی توانسته اند با استفاده از فناوری نانو در هر مخزن سوخت کم سولفور، یک و نیم الی سه میلیون دلار صرفه جویی کسب کنند، خاطر نشان کرد: به همین دلیل ستاد توسعه فناوری نانو با کمک تولیدکنندگان داخلی اقدام به تولید محصولاتی کرده است که در تولید سوخت کم سولفور مورد استفاده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون یک تولید کننده ایرانی با استفاده از فناوری نانو توانسته گوگرد سوخت شناورها را از چهار و نیم  درصد به یک درصد کاهش دهد که در فاز بعد این رقم به استاندارد IMO یعنی نیم درصد خواهد رسید.

 مدیر توسعه کسب وکار در صنعت هوایی و دریایی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو زمان تولید نهایی سوخت با سولفور نیم درصد داخلی با کمک فن آوری نانو را اواخر شهریور ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: همزمان با اقدامات صورت گرفته در این زمینه، شرکت های دیگر ایرانی نیز تمرکز خود را بر روی تولید نانوکاتالیست هایی قرار داده اند که خروجی سولفور از دود کش شناورها را به نیم درصد می رسانند که البته این محصول هنوز به مرحله تجاری سازی نرسیده و در حال گذراندن آزمایش های لازم است.

سلطانعلی زاده در ادامه اظهارات خود به استفاده از رنگ های ضد خزه برای شناورها که از جمله الزامات قانون 2020 است پرداخت و در این باره تصریح کرد: خوشبختانه توانستیم با استفاده از فناوری نانو این نوع رنگ ها را در داخل کشور تولید کنیم.

وی افزود: هم اکنون تولید کنندگانی داریم که رنگ های غیرسمی ضد خزه را مبتنی بر استانداردهای IMO تولید و عرضه می کنند.

سلطانعلی زاده با بیان اینکه رنگ های ضد خزه تولید شده با فن آوری نانو تولید ایران بسیار به صرفه تر از نمونه های مشابه خارجی هستند، خاطر نشان کرد: رنگ های ضد خزه نانویی از پنج تا 15 سال دوام دارند و نسبت به رنگ های معمولی صرفه اقتصادی بالایی دارند.

وی با تاکید بر اینکه رنگ های ضد خزه ای نانویی ایرانی دارای کیفیت بالایی هستند به اقدامات صورت گرفته برای صادرات این محصولات اشاره و اظهار کرد: این محصولات ایرانی به کشورهای چین و اندونزی ارسال شدند و با دریافت تائیدیه استاندارد و کیفیت از سوی این کشورها رقابت پذیری خود را در بازار جهانی به نمایش گذاشتند.

  مدیر توسعه کسب وکار در صنعت هوایی و دریایی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در بخش پایانی اظهارات خود به موضوع آب توازن شناورها پرداخت و در این باره گفت: این ستاد با همکاری تولیدکنندگان داخلی برای دستیابی به استاندارهای IMO در این رابطه، دو تکنولوژی نانو کاویتیشن و الکتروکلوریشن را پیگیری کرده است و دو محصول تجاری در این زمینه به مرحله تجاری سازی رسانده که در حال حاضر در پتروشیمی ها استفاده و تأیید شده و امیدواریم در حوزه کشتیرانی نیز آزمایش های لازم را به خوبی پشت سر بگذارد.

تولید سوخت کم سولفور داخلی تا شهریور ماه

ارسال نظرات
آخرین اخبار