۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷

افزایش وسعت بندر شهید باهنر به ۳۷۸ هزار مترمربع

افزایش وسعت بندر شهید باهنر به ۳۷۸ هزار مترمربع
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از الحاق ۲۰ هزار مترمربع اراضی جدید به پسکرانه این بندر مهم صادراتی در مرکز استان هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۸۳۷۴۲

به گزارش مانا،  "حمیدرضا محمدحسینی" با اعلام این خبر، افزود: این افزایش پسکرانه از محل رفع تصرف اراضی این بندر به وسعت ۲۰ هزار مترمربع بوده است.

وی با اشاره به اینکه کالاهای صادراتی در این محوطه تجمیع و پس از تکمیل شدن به محوطه بندر و اسکله‌ها جهت بارگیری انتقال می‌یابد، گفت: کالاهای صادراتی در این محوطه بسته‌بندی و یکپارچه‌سازی شده تا بتوان خطرهایی که به کالاها در هنگام انبار کردن، حمل و نقل و توزیع وارد می شود را به حداقل رساند.

محمدحسینی با بیان اینکه اداره کل گمرک شهید باهنر نیز در این بندر مستقر است، خاطرنشان کرد: کامیون‌های تانکر حامل گاز صادراتی به این محوطه هدایت خواهند شد که کاهش ترافیک دروازه های ورودی و افزایش ایمنی در بندر را به دنبال خواهد داشت.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به استقرار باسکول، ساختمان اداری و سایر تاسیسات لازم در این محوطه، تصریح کرد: تا پیش از این 6 انبار به مساحت ۲۳ هزار متر مربع و ۸۰ هزار مترمربع محوطه باراندازی کالای عمومی و روباز وجود داشت که با اضافه شدن محوطه ۲۰ هزار متر مربعی، مساحت بندر به ۳۷۸ هزار مترمربع افزایش یافت.

لازم به ذکر است، بندرشهید باهنر بندرعباس از بنادر قدیمی و چند منظوره استان هرمزگان و یکی از کانون های مهم صادراتی و ترانزیتی جنوب کشور است؛ بندری با ظرفیت سالانه ۲,۵ میلیون تن که از امکان پهلوگیری کشتی هایی با ظرفیت ۴۰ هزار تن و آبخور ۱۱.۵ متر برخوردار است.

برخورداری از ۱۲پست اسکله، دسترسی به آب های آزاد، نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اتصال به کریدور شمال- جنوب از طریق شبکه‌ بین‌المللی جاده‌ای و همچنین آبخور مناسب برای پهلوگیری انواع شناورها، این بندر را به یک پایگاه تجاری راهبردی و تاثیرگذار در منطقه تبدیل کرده است.

گفتنی است، بندر شهید باهنر از پایانه های دریایی مناسب در راهگذر ترانزیت منطقه برای ترکیه، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و عراق است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار