۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲

صادرات 12 میلیون تن کالای غیرنفتی از گمرک بندر امام

ناظر گمرکات خوزستان گفت: سال گذشته از مجموع صادرات 16میلیون تن کالای غیرنفتی از خوزستان، 12 میلیون تن کالا از گمرک بندر امام خمینی انجام شده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۷۴۱

صادرات 12 میلیون تن کالای غیرنفتی از گمرک بندر امام

غلامرضا بلوطی میرزا در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: گمرک های خرمشهر و آبادان در رتبه های بعدی صادرات کالاهای غیرنفتی بوده اند.

وی گفت: گمرکات خوزستان سال گذشته سال 29 هزار میلیارد ریال درآمد داشت که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ماقبل 13 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: کمترین درآمد گمرکی در گمرک های آبادان و خرمشهر بوده است.

ناظر گمرکات خوزستان در ادامه مجموع ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی از گمرکات خوزستان را در سال 97 هشت میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: صادرات کالاهای غیرنفتی به لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن 12 درصد کاهش و به لحاظ ارزشی 12 درصد افزایش نشان می دهد.

وی گفت: عمده صادرات غیر نفتی از محصولات پتروشیمی، فلزات و محصولات کشاورزی بوده و صنایع دستی کمترین میزان صادرات را از خوزستان به خود اختصاص داده است.

بلوطی میرزا افزود: رتبه گمرکات خوزستان  در صادرات کالا در سال 97 رتبه  سوم و از نظر واردات به لحاظ وزنی رتبه اول و ارزشی رتبه سوم را کسب کرد.

وی گفت: گمرکات خوزستان سال گذشته به 95 درصد برنامه هدف گذاری در صادرات کالاهای غیرنفتی دست یافتند.

بلوطی میرزا، ایجاد انگیزه در تجار، ثبات قیمت ارز ، تسهیل در صادرات و پرهیز از دستورالعمل های مداوم، رونق تولید، ارتقا کیفیت کالا و بازاریابی را در توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی، مهم ارزیابی کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار