۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱

افتتاح و احداث چند کارخانه در بندر امام

افتتاح و احداث چند کارخانه در بندر امام
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: تخلیه و بارگیری غلات و نهاده های دامی درمجتمع بندری امام خمینی رشد ۷۵ درصدی یافت.
کد خبر: ۸۳۷۳۶
به گزارش مانا، عادل دریس اظهار داشت: در تدوین و پایش سند لجستیک بنادر کشور بندر امام خمینی به  عنوان شهر لجستیکی غلات کشور معرفی و ابلاغ شد. ما از این فرصت استفاده کرده و با توجه به ورود کالاهای اساسی به سمت جذب صنایعی رفتیم که در این راستا ارزش افزوده بالایی را تولید می کنند و عمدتا در ارتباط با غلات هستند.
وی افزود: اکنون شاهد افتتاح کارخانه های روغن، تصفیه شکر و قند در بندر امام هستیم و مراحل احداث کارخانه خوراک دام و طیور نیز در حال انجام است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ادامه داد: کارخانه تولید سوخت بیواتانول از غلات که سوخت سبز بوده و هیچ گونه آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند، نیز در حال احداث است.
دریس ادامه داد: در بندرامام خمینی به این سمت می رویم که در راستای واردات کالای اساسی و ایجاد ارزش افزوده برای آنها کارخانه های مختلفی را جذب کنیم.
وی تاکید کرد: یکی ازمزیت های این کار کاهش قیمت نهایی مواد اولیه به سبب تخلیه و بارگیری مستقیم آنها در بندر است که برای کارخانه ها صرفه جویی اقتصادی دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با بیان اینکه سال گذشته چند پروژه اقتصادی در منطقه ویژه بندر امام خمینی کلنگ زنی شده است، افزود: احداث کارخانه تولید خوراک دام و طیور و بیواتانول در حال انجام است و عملیات اجرایی هتل و کارخانه تولید سویا نیز به تازگی ابلاغ شده است.
دریس تصریح کرد: عملیات بندری فرآیند لجستیکی دارد که از زمان ورود کشتی ها در لنگرها آغاز و تا زمانی که پهلو داده می شوند ادامه دارد. در این مورد نیز تلاش شده با سرعت و دقت بالا عملیات تخلیه کشتی ها با تجهیزات مدرن توسط بخش خصوصی و دولتی انجام شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی  استان خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود از رشد ۷۵ درصدی تخلیه و بارگیری غلات و نهاده های دامی در مجتمع بندری امام خمینی خبر داد و گفت: کشتی هایی که از ابتدای سال در زمینه کالای اساسی تاکنون تخلیه شده شامل ۴۶ فروند بوده که نسبت به مدت مشابه تا ۲۰ اردیبهشت  سال جاری،  ۹۲ درصد رشد دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار