۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی:

درآمد کانال پاناما افزایش یافت

درآمد کانال پاناما افزایش یافت
کانال پاناما روند افزایشی درآمد را طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی به نمایش گذاشت.
کد خبر: ۸۳۷۲۴

به گزارش گروه بین الملل مانا، کانال پاناما طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی رشد درآمد 56 میلیون و 700 هزار دلاری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته به نمایش گذاشت.

این گزاش ادامه داد: موسسه سرشماری و آمار ملی INEC اعلام کرد، یک میلیارد و 274 میلیون و 300 هزار دلار درآمد در سه ماهه نخست سال جاری میلادی عاید کانال پاناما شده است. این درآمد حاصل پرداخت عوارض از سوی 7392 فروند کشتی است که از این کانال استفاده کرده اند.

شایان ذکر است: در حالی شاهد این رشد درآمد هستیم  که تجارت بین آمریکا و چین ناشی از مناقشه تجاری دو طرفه کاهش یافته و همچنین سایه بی ثباتی اقتصاد جهان سنگینی می کند.

INEC همچنین یادآور می شود، تعداد ترانزیت کشتی های پاناماکس از ماه ژانویه تا مارس سال جاری میلادی کاهش جزئی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد، اما از طرف دیگر، 680 فروند مگا کشتی نئوپاناماکس در سه ماهه نخست سال جاری میلادی از کانال توسعه یافته پاناما عبور کرده  که نسبت به مدت مشابه سال 2018 میلادی حکایت از رشد 11.7 درصدی دارد. 

آمارها نشان می دهد که از 26 ماه ژوئن سال 2016 میلادی تا 23 ماه آوریل سال جاری میلادی، تعداد 6000 فروند کشتی از کانال توسعه یافته عبور کردند، این رقم قابل توجه حکایت از تاثیر بازگشایی کانال بر زنجیره های تولید و تجارت بین الملل دریایی دارد.

لازم به ذکر است: بیش از 50 درصد از ترافیک کانال پاناما را کشتی های کانتینری تشکیل می دهند.

این گزارش در پایان نوشت: کانال پاناما سال مالی 2018 میلادی را با درآمد سه میلیارد و 171 میلیون دلار به پایان رساند که نسبت به سال مالی 2017 میلادی رشد 9.5 درصدی را به نمایش می گذارد. همچنین با حجم جابه جایی 442 میلیون و 100 هزار تن کارگو رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار