۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱

چندین انفجار در بندر فجیره امارات!

چندین انفجار شدید ساعاتی پیش در بندر فجیریه امارات به وقوع پیوست.
کد خبر: ۸۳۷۱۲

چندین انفجار در بندر فجیره امارات!

به گزارش گروه بین الملل مانا به نقل از رسانه های محلی چندین انفجار در بندر فجیره امارات به وقوع پیوسته است. براساس گفته های شاهدان، جنگنده های آمریکایی و فرانسه در زمان حادثه در حال پرواز از روی بندر بوده اند.

برخی منابع در کشور‌های عرب خلیج فارس در مصاحبه با شبکه المیادین اعلام کردند بیش از هفت فروند نفتکش که در بندر فجیره امارات پهلو گرفته بودند بر اثر انفجار‌های مهیبی که سحرگاه امروز در این بندر رخ داد، آتش گرفته اند. آمار نفتکش‌هایی که دچار حریق شده اند در خبر‌ها هفت تا ده نفتکش اعلام شده است.

این گزارش در ادامه با اشاره به اینکه هیچ اطلاعاتی در مورد تلفات احتمالی در دسترس نیست، نوشت: دلیل حادثه هنوز معلوم نیست.

بندر فجیره امارات یکی از مهم‌ترین بنادر نفتی منطقه است که از جایگاه ویژه‌ای در کاهش نقش استراتژیک تنگه هرمز برخوردار بوده و در مقطعی راهکار ایجاد کانالی به طول ۸۰ کیلومتر نیز مورد مطالعه و بررسی جدی قرار گرفت؛ اما از آن‌جا که این کانال بندر فجیره را به دو قسمت تقسیم می‌کرد و همچنین شیب آب نیز مانع از کارکرد دائمی آن در عبور نفتکش‌ها بود، برنامه مزبور منتفی شد. با این حال همچنان لوله‌های نفتی زیادی از این بندر برای انتقال نفت، بدون استفاده از تنگه هرمز، عبور می‌کنند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار