۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵

جلوگیری از ورود 550 میلیون مترمکعب سیلاب به خرمشهر

فرماندار خرمشهر گفت: با اقدامات انجام شده از ورود 550 میلیون متر مکعب سیلاب از مناطق شمالی خرمشهر به سمت این شهر بندری جلوگیری شد تا خطری متوجه آن نشود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۷۱۰

جلوگیری از ورود 550 میلیون مترمکعب سیلاب به خرمشهر

کوروش مودت در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: تخلیه  و هدایت سیلاب به جای مانده از پیشروی آب کارون به سمت اروندرود همچنان ادامه دارد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر به اندازه دو مخزن بزرگ سد در بیابان های شمالی خرمشهر وجود دارد که یکی از این مخازن با حجم 550 میلیون متر مکعب کنترل و مهار شده و تهدیدی برای خرمشهر نیست.

فرماندار خرمشهر افزود: با تدابیر لازم تلاش می شود تا بخشی از سیلاب به سمت تالاب های "هورالعظیم" و "ناصری" هدایت شود.

مودت اظهار داشت: برای مهار و هدایت سیلاب در منطقه همچنان نیاز به زمان داریم.

مودت با تشریح وضعیت نهرهای منتهی به اروندکبیر و صغیر در جزیره مینو گفت: آب انهار منشعب از رودخانه اروند کبیر و صغیر که در بحران سیل مسدود شده اند به صورت راکد و گنداب مانده و احتمال افزایش حشرات و حیوانات موذی وجود دارد.

وی از احتمال باز شدن انهار منشعب به اروندرود در روزهای آینده خبر داد.

فرماندار خرمشهر با بیان اینکه اگر اقدامات پیشگیرانه و جهادی برای سیلاب در منطقه انجام نمی شد خرمشهر به زیر آب می رفت از حضور نیروهای جهادی و حشد الشعبی عراق در منطقه و احداث سیل بندها برای غلبه بر سیلاب تقدیر کرد.

سیلاب ویرانگر فروردین ماه که در 100 سال اخیر بی سابقه بود 12 شهرستان خوزستان از جمله شهرهای بندری آبادان و خرمشهر را در معرض خطر جدی قرار داد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار