۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴

صادرات 220 میلیون دلار تولیدات منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند گفت: سال گذشته 220 میلیون دلار تولیدات منطقه آزاد اروند به خارج صادر شده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۶۹۵

صادرات 220 میلیون دلار تولیدات منطقه آزاد اروند

سیدعلی موسوی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این میزان صادرات در مقایسه با سال ماقبل آن 21 درصد رشد نشان می دهد.

به گفته وی موادغذایی و کشاورزی، کالاهای صنعتی و مکانیکی و آبزیان دریایی مهمترین اقلام صادراتی از منطقه آزاد اروند بوده است.

موسوی افزود: بیشتر کالاهای تولیدی منطقه آزاد اروند به عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

وی از افزایش حجم سرمایه گذاری در فروردین ماه امسال در منطقه آزاد اروند با وجود بحران سیلاب در منطقه اشاره کرد و افزود: در فروردین ماه سال جاری ، میزان سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند ۲۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶، که رقمی معادل ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود رشد ۱۸ درصدی را نشان می دهد.

وی گفت: این حجم سرمایه گذاری نشان دهنده ظرفیت های گوناگون اقتصادی و صنعتی در منطقه آزاد اروند است.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند در ادامه، گردشگری را از ظرفیت های مهم منطقه آزاد اروند بیان و ابراز امیدواری کرد با حذف روادید برای گردشگران خارجی، شرایط برای افزایش سرمایه گذاری در بخش صنعت گردشگری در شهرهای بندری خرمشهر و آبادان فراهم شود.

تاکنون کشورهای چین، امارات متحده عربی، عمان، قطر، عراق، کویت، کره جنوبی، آلمان و تعدادی زیادی از شرکت های داخلی در منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری کرده اند.

منطقه آزاد اروند با 34 هزار هکتار شامل شهرهای بندری آبادان، خرمشهر، مینوشهر و بخش مهمی از سواحل اروندرود است و از طریق آبراه اروندرود به آبهای بین المللی راه دارد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار