۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰

پهلو گیری 286 فروند شناور در بندر شهید رجایی

پهلو گیری 286 فروند شناور در بندر شهید رجایی
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: از مجموع ۲۸۶ فروند شناوری که طی فروردین ماه به این بندر تردد داشته است، ۲۴۹ فروند، بالای هزار تن و ۳۷ فروند نیز زیر هزار تن وزن داشته است.
کد خبر: ۸۳۶۶۸

به گزارش مانا، "اله مراد عفیفی پور" با ارایه گزارشی از عملکرد یک ماهه بندر شهید رجایی در سال ۹۸ که به نام "رونق تولید" نامگذاری شده، اظهار داشت: طی فروردین ماه امسال، در مجموع چهار میلیون و ۹۶۱ هزار و ۵۹۷ تن کالای نفتی و غیر نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شده است .

وی افزود: سهم عمده عملیات صورت گرفته با رقم سه میلیون و ۸۰ هزار و ۹۷۴ تن، مربوط به کالاهای غیر نفتی و یک میلیون و ۸۸۰ هزار و ۶۲۳ تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم صادرات غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را دو میلیون و ۵۱۱ هزار و ۷۸۳ تن عنوان کرد .

عفیفی پور حجم واردات  غیرنفتی طی فروردین ماه از طریق بزرگترین بندر تجاری کشور را ۳۷۵ هزار و ۱۷۵ تن اعلام کرد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۴۳,۵ درصدی داشته است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از ترانزیت ۶۰ هزار و ۵۱۹ تن کالای غیرنفتی و ترانشیپ ۱۰۸ هزار و ۵۴۲ تن از اینگونه کالاها طی نخستین ماه فصل بهار سال جاری خبر داد .

صادرات ۶۰۰ هزار تن فرآورده نفتی

عفیفی پور در بخش دیگری از گزارش عملکرد یک ماهه منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: طی این مدت، ۶۰۴ هزار و ۷۴۰ تن فرآورده نفتی به خارج از کشور صادر شده است.

وی اضافه کرد: همچنین طی این مدت، یک میلیون و ۲۷۵ هزار و ۸۸۳ تن فرآورده نفتی در قالب رویه کابوتاژ(حمل و نقل ساحلی) جابجا شده است.

این مقام مسؤول در پایان گفت: از مجموع ۲۸۶ فروند شناوری که طی فروردین ماه به این بندر تردد داشته است، ۲۴۹ فروند، بالای هزار تن و ۳۷ فروند نیز زیر هزار تن وزن داشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار