۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳

هدایت روان آب های اطراف آبادان به سمت خلیج فارس

فرماندار آبادان از تخلیه کامل روان آب های اطراف شهر بندری آبادان به سمت خلیج فارس تا 10 روز آینده خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۶۶۲

هدایت روان آب های اطراف آبادان به سمت خلیج فارس

سیدزین‌العابدین موسوی در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه روان آب های اطراف آبادان که سرریز آب تالاب شادگان هستند هیچ خطری برای شهر آبادان ندارند اظهار داشت: هم اکنون در حال هدایت روان‌آب‌های تالاب شادگان به خلیج فارس هستیم تا این روان‌آب‌ها تهدیدی برای آبادان ایجاد نکند.

وی افزود: این روان‌آب‌ها هم اکنون از طریق مسیرهای هدایت شده از جاده آبادان - ماهشهر به سمت خوریات و سپس خلیج فارس هستند.

فرماندار آبادان گفت: همزمان عملیات ذخیره سازی بخشی از روان آب به میزان 70 میلیون متر مکعب به سمت کانون‌های ریزگردها در اطراف شهر آبادان در حال اجرا می باشد تا به نوعی پدیده ریزگردها در آبادان مهار شود.

موسوی با اشاره به اینکه این شهر از وضعیت بحران سیلاب کاملا خارج شده است افزود: خوشبختانه اتوبان آبادان - ماهشهر و آبادان - اهواز با فروکش کردن آب تالاب شادگان بازگشایی شده است.

وی گفت: همه چیز در آبادان در حال بازگشت به وضعیت عادی است و مردم نباید از خطرات احتمالی ناشی از بروز سیلاب نگرانی داشته باشند.

دو هفته پیش با شگل گیری پدیده طبیعی "مد بزرگ" شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان در وضعیت اضطراری قرار گرفتند که با تمهیدات لازم و احداث و تحکیم بخشی سیل بندها، خطر سیلاب و آبگرفتگی برطرف شد.

موسوی افزود: با احداث ۳۱۵ کیلومتر سیل‌بند در کنار شهر و روستاهای آبادان توسط نیروهای مردمی و جهادی، یک قطره آب وارد این شهرستان بندری نشد.

خاطر نشان می شود سیلاب مهیب و بی سابقه در فروردین ماه امسال، 12 شهرستان خوزستان را درگیر و زندگی 400 هزار نفر را در معرض خطر قرار داد.

چهارشنبه هفته  گذشته استاندار خوزستان به طور رسمی پایان وضعیت اضطراری در خوزستان را اعلام کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار