۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲

لغو ممنوعیت ورود کشتی های مجهز به اسکرابر به 20 بندر

مقامات 20 بندر جهان از اروپا، آمریکا، آسیا و استرالیا اعلام کردند هیچ قصدی برای ممنوع کردن استفاده از اسکرابر حلقه باز در آب های خود ندارند.
کد خبر: ۸۳۶۵۶

لغو ممنوعیت ورود کشتی های مجهز به اسکرابر به 20 بندر جهان

به گزارش گروه بین الملل مانا، این درحالی است که در گذشته برخی از بنادر از محدودیت ورود کشتی های مجهز به اسکرابر سخن رانده بودند.

براساس این گزارش مقامات 20 بندر جهان در یک گردهمایی اعلام کردند آنها قصد ارسال هیچ گونه اعتراضی به IMO پیرامون عملیات نصب اسکرابر در کشتی ها را ندارند.  ضمنا اعتراض های قبلی خود را پس می گیرند، مگر اینکه تحقیقات اجباری نتایج جدیدی را نشان دهد.

در این میان کشور ژاپن نیز که قبلا اعلام کرده بود ورود کشتی هایی با اسکرابر حلقه باز در بنادر این کشور ممنوع است، حال بر لغو این محدودیت ها مهر تایید زده است.

"Christopher Fee" مدیر اجرایی کمیته اجرایی CSA 2020 در این زمینه گفت: اگرچه برخی از بنادر هنوز در مقابل این تصمیم مقاومت می کنند اما معتقدیم که به مرور نسبت به چنین اقداماتی تصمیمات جدی تری بگیرند.

"Christopher Fee" یادآور شد: بر اساس مطالعات سه ساله ای که DNV در فوریه 2019 میلادی منتشر کرد از 281 نمونه آب شستشوی اسکرابر از 53 کشتی مشخص شد، نمونه ها کاملا با معیارها و استانداردهای IMO مطابقت دارد.

مطالعات انجام شده توسط MLIT ژاپن نیز بیانگر آن است اسکرابر هیچ تاثیر کوتاه یا بلند مدتی بر محیط زیست دریایی نمی گذارد.

از سوی دیگر کارشناسان اعتقاد دارند اسکرابرها برای حذف آلاینده ها طراحی شده اند تا به حفظ محیط زیست کمک کنند و به نظر نمی رسد که اسکرابرها باعث آلایندگی بیشتر شوند زیرا با نصب این سیستم ها بخش اعظم سولفور از گازهای اگزوز کشتی ها و دیگ های بخار حذف می شود و ذرات معلق نیز تا 94 درصد از بین می رود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار