۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱

ساخت پل ۳۶ کیلومتری در خلیج‌فارس توسط کویت

ساخت پل ۳۶ کیلومتری در خلیج‌فارس توسط کویت
سه روز پیش کویت رسما یکی از طولانی‌ترین پُل‌های جهان روی آب های خلیج فارس به طول 36 کیلومتر را که دو سوی دهانۀ کویت در آب های خلیج فارس را به یکدیگر پیوند می‌زند به بهره‌برداری رساند.
کد خبر: ۸۳۶۵۰

به گزارش مانا،  این پُل منطقۀ اقتصادی در حال توسعه مدینه الحریر و کویت سیتی را به یکدیگر نزدیک کرد. پل مذکور فاصله بین مدینه الحریر و پایتخت کویت را از 1.5 ساعت به نیم ساعت کاهش می‌دهد.

بر اساس مشخصات فنی کف این پل بر 1190 پایه با قُطر  حدود سه متر و در ارتفاع 9 تا 23 متری آب های خلیج‌فارس قرار گرفت، ضمن این‌که برخی از پایه‌های پُل تا 72 متر در عمق دریا فرو رفته است. برای اجرای این پل عظیم قطعات 40 تا 60 متری با وزن تقریبی 950 تا 1600 تن تولید شده است. همچنین ایجاد دو جزیرۀ مصنوعی به وسعت هر کدام 30 هکتار و دو پُلدِر به وسعت 30 و 60 هکتار این پُل را همراهی می‌کند.

جنان بوشهری وزیر راه و شهرسازی کویت با یادآوری اهمیت راهبردی این پُل برای کشور خود، تاکید کرده است؛ بهره برداری از این پل 36 کیلومتری در توسعۀ اقتصادی آیندۀ این امیرنشین بسیار موثر خواهد بود. احداث این پل 3.6 میلیارد دلار هزینه در برداشته است. کویت در سال‌های اخیر برای خروج اقتصاد خود از وضعیت تک محصولی تلاش فراوان می‌کند و به همین منظور برای ایجاد منطقۀ آزاد اقتصادی «مدینه الحریر» 100 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است. نام این منطقۀ تجاری نیز با اشاره به «جادۀ ابریشم» که در گذشته آسیا را به اروپا پیوند می‌زد برگزیده شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار