۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸

توفان گرد وخاک در مناطق ساحلی خوزستان

توفان گردو خاک امروز بار دیگر مناطق ساحلی و شهرهای بندری خوزستان را فرا گرفت.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۶۴۹

توفان گرد وخاک در مناطق ساحلی خوزستان

به گزارش خبرنگار مانا ، توفان گرد و خاک توام با وزش باد، غلظت و میزان آلاینده ها در شهرهای بندری خرمشهر، آبادان، ماهشهر و اروندکنار را از سه تا هفت برابر حد مجاز افزایش داد.

براساس اعلام هواشناسی خوزستان، توفان گرد وخاک ناشی از فعالیت  توده گرد و غبار از صحاری عربستان سعودی و جنوب عراق و کشیده شدن آن به مناطق ساحلی و فراساحلی خوزستان بوده است.

توفان گرد وخاک که برای دومین بار در سال جاری در مناطق ساحلی خوزستان رخ می دهد فعالیت های اقتصادی و تجاری در این شهرها را تحت الشعاع قرار داده و به حال رکود درآورد.

هواشناسی خوزستان پیش بینی کرده اثرات این توفان تا اواخر امروز در شهرهای ساحلی خوزستان ادامه داشته باشد و به تدریج این جبهه گرد و خاک از استان خارج شود.

مرکز بهداشت خوزستان از عموم شهروندان خواسته است در زمان قرار گرفتن در فضای آزاد حتما از ماسک استاندارد استفاده کنند.

اورژانس و هلال احمر در مناطق مرکزی شهرهای آبادان و خرمشهر اقدام به توزیع ماسک کرد.

دکترغلامرضا شریعتی استاندار خوزستان پیش تر گفته بود استان خوزستان امسال به دلیل بارندگی های مناسب و مرطوب بودن اراضی، تحت تاثیر فعالیت کانون های ریزگردهای مناطق داخلی خوزستان قرار نخواهد گرفت.

استان خوزستان سال گذشته ده ها بار تحت تاثیر توفان های گرد و خاک و آلودگی های زیست محیطی ناشی از آن قرار گرفت و فعالیت های اقتصادی و آموزشی به رکود و تعطیلی کشیده شد.

بروز گرد و خاک در سال های اخیر، سبب مهاجرت تعداد زیادی از شهروندان خوزستانی به دیگر مناطق کشور شده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار