۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی :

تجارت دریایی ایران در سال گذشته 265 میلیون تن بود

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سال گذشته تجارت دریایی ایران به طور کلی 265 میلیون تن بوده که 135 میلیون تن آن در بنادر تجاری کشور و مابقی در بنادر نفتی بوده است.
کد خبر: ۸۳۶۳۵

تجارت دریایی ایران در سال گذشته 265 میلیون تن بود

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد راستاد در گفتگو با خبرنگاران در شهرستان دیر به ظرفیت و جایگاه این بندر اشاره کرد و اظهار داشت: بندر دیر یکی از بنادر فعال است که صادرات آن در سال گذشته، افزون بر 300 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است که این مهم انگیزه‌ای فراهم می‌کند تا سرمایه‌گذاری‌های بهتری در حوزه زیرساختی این بندر انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سرمایه‌گذار بخش خصوصی بندر دیر در حال مطالعات توسعه اسکله و پس‌کرانه‌هاست، افزود: در بازدیدی که از بندر دیر داشتیم قرار شد در رابطه با وضعیت دهانه موج‌شکن و مشکلی که پیرامون مناسب نبودن آن از نظر جهت‌ باد در برخی از ایام سال مطالعه‌ای انجام شود و حسب ضرورت، اصلاح در دهانه موج‌شکن صورت بگیرد که مستلزم انجام مطالعات است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی از فعالیت بخش خصوصی در زمینه راه‌اندازی مسافربری دریایی به کشورهای جنوبی خلیج‌فارس به ویژه کشور قطر با اعطای تسهیلات سهل‌الوصول کم‌ بهره و با تقبل یارانه برای ساخت کشتی مسافربری برای بندر دیر حمایت می‌کند.

راستاد بیان کرد: امیدواریم با بازاریابی و فعالیت‌هایی که توسط بخش خصوصی و اعضای شورای شهرستان دیر انجام می‌شود، عرصه سفرهای دریایی از مبدا بندر دیر شکل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث مرتبط با گردشگری دریایی نیز کمک می‌کنیم تا در حوضچه قایق‌های صیادی یک اسکله شناور، خاص شناورهای تفریحی ایجاد شود که انتظار داریم با اقداماتی که انجام می‌شود این بندر بتواند یک شرایط بسیار خوبی برای بهبود رونق اقتصادی شهرستان دیر فراهم کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و کشتیرانی افزود: بندر دیر با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد مزیت بیشتر آن در بحث صادرات و واردات است اما مطمئنا اگر چنانچه حجم ترانزیت بین سواحل جنوبی ایران و کشورهای آسیای میانه افزایش پیدا کند طبیعتا بندر دیر هم این پتانسیل را دارد که بخشی از سهم ترانزیت کشور را جذب کند.

راستاد عنوان کرد: سال گذشته تجارت دریایی ایران به طور کلی 265 میلیون تن بوده که 135 میلیون تن آن در بنادر تجاری کشور و مابقی در بنادر نفتی بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: خوشبختانه جمهوری اسلامی از نظر زیرساخت‌های بندری با 240 میلیون تن ظرفیت، قابلیت خیلی مهمی دارد و توانسته نیازهای کشور برای حمل و نقل و تجارت دریایی را به خوبی پوشش بدهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار