۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷

خسارت 600 میلیارد ریالی سیلاب به تاسیسات خرمشهر

فرماندار خرمشهر گفت: سیلاب ویرانگر اخیر بیش از 600 میلیارد ریال به بخش های کشاورزی، شیلات، جاده ها و تاسیسات شهری خرمشهر خسارت زد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۶۳۳

خسارت 600 میلیارد ریالی سیلاب به تاسیسات زیربنایی خرمشهر

کورش مودت در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه احتمال دارد میزان خسارات ناشی از سیلاب افزایش یابد گفت: به زودی کار بهسازی و بازسازی خسارات وارده به سیلاب اخیر در خرمشهر شروع می شود.

وی با اشاره به اینکه خرمشهر حدود 120 کیلومتر با رودخانه کارون ساحل دارد و طغیان این رودخانه می توانست خسارت های زیادی به مردم این شهر بندری وارد کند افزود: با احداث سیل بندهای متعدد با کمک نیروهای جهادی و مردمی، کمترین خسارت به خرمشهر وارد شد.

وی گفت: سیلاب در خرمشهر از بالادست کنترل شده و حدود یک میلیارد مترمکعب آب محبوس شد تا از پیشروی سیلاب به سمت خرمشهر جلوگیری شود.

مودت افزود: در حال حاضر سیلاب در مناطق شمالی خرمشهر کنترل شده و پیش بینی می شود حدود 450 میلیون متر مکعب سیلاب راهی تالاب "ناصری" شود.

فرماندار خرمشهر با اشاره به اینکه با کاهش آب رودخانه کارون و رفع خطر مد دریا، خرمشهر از وضعیت بحرانی خارج شده است افزود: همه تمهیدات لازم برای ورود سیلاب به خرمشهر اتخاذ شده است.

وی گفت: با وجود خطرات ناشی از سیلاب، فعالیت بندری خرمشهر نه تنها متوقف نشد بلکه شاهد افزایش 50 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در فروردین بودیم.

مودت ابراز امیدواری کرد فعالیت بندری و گمرکی خرمشهر در سال جاری سبب رونق اقتصادی و تجاری دراین شهر بندری شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار