۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰

لغو حالت فوق العاده در خوزستان

پس از فروکش کردن نسبی سیلاب، استاندار خوزستان پس از یک ماه، حالت فوق العاده در این استان را لغو کرد.
کد خبر: ۸۳۶۳۱

لغو حالت فوق العاده در خوزستان

به گزارش خبرنگار مانا، دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در گفتگو با خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار داشت: اکنون با توجه به کاهش دبی سدهای استان در روزهای اخیر و برطرف شدن خطر سیل و آبگرفتگی در سطح خوزستان، حالت فوق العاده و اضطراری خوزستان لغو شده و وضعیت استان به سرعت در حال عادی شدن است.

وی گفت: بیش از 90 درصد از ساکنان سیل زده که در اردوگاه های اضطراری اسکان داشتند با فروکش کردن سیلاب و رفع خطرات ناشی از سیل به خانه و کاشانه خود بازگشتند.

استاندار خوزستان افزود: خوزستان هم اکنون وارد مرحله "پساسیل" شده و در این مرحله بازسازی خرابی های سیل آغاز می شود.

دکتر شریعتی، مجموع خسارات وارده به بخش های اقتصادی، زیربنایی، مسکونی و کشاورزی خوزستان را بیش از 125 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: اولویت نخست دوره بازسازی، ساخت مساکن تخریب شده ناشی از سیل به خصوص در مناطق روستایی است.

استاندار خوزستان از مقامات کشوری و لشکری، اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران و شورای شهرستان ها و همچنین سایر دستگاه های اجرایی خوزستان به خاطر تلاش فراوانی که در زمینه کنترل سیلاب و خدمت رسانی به مردم داشتند تقدیر کرد.

در همین حال منصور کتانباف شهردار اهواز گفته است چهار هزار نیروی خدماتی و مهندسی به صورت ضربتی، جاده های ساحلی کارون را پاکسازی می کنند و این مسیرها از روز شنبه آینده پس حدود یک ماه بازگشایی می شوند.

شایان ذکر است طغیان رودخانه های کرخه، دز و کارون در فروردین ماه امسال، بیش از 400 هزار نفر در 12 شهرستان خوزستان را درگیر کرد.

با وجود کاهش پایان حالت فوق العاده، خطر سیلاب هنوز مناطق همجوار تالاب های شادگان و هورالعظیم به خصوص شهرهای بندری شادگان، آبادان و خرمشهر را تهدید می کند.

با وجود اینکه این سیلاب مهیب و ویرانگر در 100 سال گذشته بی سابقه بود ولی همه تالاب های خوزستان از وضعیت قرمز خارج شده و سال ها دغدغه تامین حقابه آنان برطرف شده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار