۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱

راه اندازی گمرک آنلاین دیجیتالی در 7 کشور جهان

شرکت کشتیرانی Maersk دانمارک برای مدیریت بیشتر حمل و نقل آنلاین، صرفه جویی در وقت و هزینه ها، گمرک دیجیتالی را با هدف ارائه راهکارهای ساده و آسان در هفت کشور راه اندازی کرد.
کد خبر: ۸۳۶۲۶

راه اندازی گمرک آنلاین دیجیتالی در 7 کشور جهان

به گزارش گروه بین الملل مانا، گمرک دیجیتالی در حال حاضر در کشورهای آلمان، فرانسه، دانمارک، هلند، لهستان، انگلستان و اسپانیا راه اندازی شده است که  ارزیابی های گمرکی را با هماهنگی این کشورها همزمان با بارگیری و یا تخلیه کالا به صورت آنلاین بدون اتلاف زمان انجام می دهد.

به گفته مسئولان Maersk، این شرکت قصد دارد تا پایان سال 2019 گمرک دیجیتالی را در سراسر جهان گسترش دهد زیرا که تجارت بین المللی روز به روز گسترده تر می شود و مقررات گمرکی برای اطمینان از کالاهای مبادله شده وارداتی و صادراتی باید به صورت آنلاین اعمال شود تا تاخیری در مبادله کالا صورت نگیرد.

 به گفنه آنها معطلی و تاخیر باعث جریمه و در نتیجه  تحمیل  هزینه ها می شود که این کار مشکلات مضاعفی را برای وارد کنندگان و صادر کنندگان ایجاد می کند.

 مسولان مرسک معتقدند این مرکز توقف دیجیتالی اجازه می دهد تا به موقع  و در اولین فرصت به صادرات و واردات مشتریان رسیدگی شود که این کار با مزایای پایداری که به همراه دارد نیاز به نقل قول مشتری را از بین می برد. چرا که قیمت گذاری به صورت آنلاین نمایش داده می شود و تمام تصمیم گیری ها بر اساس آن انجام می شود.

"Vincent Clerc" افسر بازرگانی ارشد A.P. Moller – Maersk در این زمینه گفت: راه اندازی این مرکز مجازی مشکلات مربوط به زمان و هزینه را کاهش می دهد و از واسطه  هایی که سه یا چهار بار پرونده های گمرکی را بررسی  می کنند کاسته و آن را  صرفا به یک بار آن هم به صورت دیجیتالی تبدیل می کند.

وی در پایان افزود: این طرح به صورت آزمایشی برای مدت دو سال در کشور آلمان اجرا شده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار