۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸

مجوز 18 پروژه توریسم دریایی در مازندران صادر شد

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از صدور 18 مجوز از سوی استانداری این استان جهت انجام پروژه های توریسم دریایی در نقاط مختلف ساحلی مازندران توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۸۳۶۱۷

مجوز 18 پروژه توریسم دریایی در مازندران صادر شد

سیف الله فرزانه در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در آخرین جلسه مدیریت یکپارچه سواحل استان مازندران که چندی پیش به ریاست استاندار برگزار شد، توسعه توریسم دریایی در سواحل استان مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در ادامه تصریح کرد: ستاد مدیریت یکپارچه سواحل استان مازندران  شامل اعضای مختلف از نمایندگان تمام دستگاه های مرتبط با امور مرتبط با دریا است.

این مقام مسئول در استان مازندران در ادامه تصریح کرد: تمرکز بر بهره گیری از ظرفیت رودخانه های پر آب استان در راستای فراهم کردن زمینه های توریسم آبی نیز از دیگر موارد مطرح شده در جلسه مدیریت یکپارچه سواحل استان مازندران بود.

به گفته وی، راه اندازی انواع تفریحات آبی نظیر جت اسکی و قایق سواری و نیز به کار گیری قایق های تفریحی تندرو از جمله این پروژه ها در رودخانه ها خواهد بود.

وی با اشاره به علاقه مندی سرمایه گذاران بخش خصوصی در سال های اخیر برای ورود به مقوله توریسم دریایی گفت: تقاضاهای زیادی از سوی سرمایه گذارن بخش خصوصی جهت ایجاد مارینا و پروژه های مرتبط با توریسم دریایی به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ارسال شده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از صدور 18 مجوز از سوی استانداری این استان جهت انجام پروژه های توریسم دریایی در نقاط مختلف ساحلی مازندران توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی خبر داد.

به گفته وی، این پروژه ها ی مرتبط با توریسم دریایی در قالب های مختلف از جمله مجتمع های تفریحی، هتل، رستوران، اسکله تفریحی و شناورهای تفریحی در طول نوار ساحلی در شهرستان های استان مازندران ایجاد خواهند شد.

این مقام مسئول در استان مازندران همچنین در ادامه گفته های خود تاکید کرد: صدور پروانه بهره برداری از این مجتمع های مرتبط با توریسم دریایی به عهده اداره بنادر و دریانوردی استان نیز به عنوان یکی از متولیان اصلی دریا خواهد بود.

فرزانه با تاکید بر ضرورت همکاری دستگاه های مرتبط جهت هر چه سریع تر راه اندازی شدن پروژه های مذکور، خاطرنشان ساخت: مدت زمان اجرای 18 پروژه مذکور بنا به نوع اجرای پروژه متفاوت است اما مدت زمان احداث هر کدام از پروژه ها تا زمان بهره برداری حداقل یک سال به طول خواهد انجامید.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، یادآور شد: شناسایی نقاط مستعد ایجاد مارینا و تاسیسات مرتبط با توریسم دریایی در دستور کار ستاد مدیریت یکپارچه سواحل استان مازندران قرار داد.

وی با اشاره به استقبال چشمگیر سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت ایجاد تاسیسات مرتبط با توریسم دریایی در سواحل مازندران گفت: علاوه بر صدور مجوز برای ایجاد 18 پروژه توریسم دریایی مذکور، به زودی شاهد صدور مجوزهای جدید نیز خواهیم بود.

این مقام مسئول در استان مازندران، اظهار امیدواری کرد: با راه اندازی مجتمع های توریسم دریایی در نقاط مختلف ساحلی استان مازندران در آینده نزدیک شاهد رونق هر چه بیشتر توریسم دریایی در شمال کشور و دریای خزر باشیم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار